Dlaczego nie można hamować w zakręcie, w sytuacji gdy zagrożenie znajduje się na zewnętrznej stronie łuku? Fizyki nie oszukamy. Samochód jadący ze zbyt dużą prędkością staje się w takim momencie bardzo nadsterowny. Siłę obciążającą przejmuje niemal całkowicie przednia część wozu, a odelżona tylna część traci przyczepność, przez co pojazd łatwo wpada w poślizg. Przekonał się o tym kierowca Jaguara, który wystraszył się zakrętu i mocno nacisnął hamulec. Od razu kontrola nad autem została utracona, pojazd uderzył w barierę ochronną i wylądował na dachu.
Nie warto hamować na łuku bo dzwon murowany - WIDEO
2014-05-20
14:17
Jedną z podstawowych zasad odpowiedzialnej jazdy samochodem, jest dostosowanie prędkości do warunków atmosferycznych oraz ukształtowania jezdni. Jeśli jedzie się nieco za szybko, a droga zaczyna biegnąć po łuku, nagłe hamowanie zazwyczaj źle się kończy.