Nissan BladeGlider ma podobną budowę jak model DeltaWing oraz ZEOD RC, co da się zauważyć na pierwszy rzut oka. Bardzo wąski przód i szeroki tył ma zapewniać lepszy przepływ aerodynamiczny, generować większy docisk i poprawić zwinność pojazdu. Sylwetka zainspirowana stylem szybowca ma sprawiać, że wrażenia z jazdy są porównywalne z tymi, które towarzyszą lotowi ślizgowemu.
Patrz też: Elektryczny Nissan Leaf - TEST zero-emisyjnego auta od SuperAuto24.pl
Do napędu tej nietypowej konstrukcji posłużą elektryczne silniki umieszczone przy tylnych kołach, a za odpowiedni zasięg odpowiadać będą baterie litowo-jonowe. Niestety producent nie podał bardziej szczegółowych danych technicznych auta, więc ten obszar pozostaje strefą domysłów i przypuszczeń.
Co ciekawe, rozkład masy auta wynosi 30:70 (przód:tył), a do produkcji nadwozia użyto tworzywa CFRP (Carbon FiberReinforced Plastic), czyli plastiku wzmacnianego włóknami węglowymi. Wewnątrz kabiny zmieści się trójka podróżnych, zaś fotele zostały rozmieszczone w systemie 1+2. Co ciekawe Nissan podaje, że prototyp jest zapowiedzią szykowanej wersji seryjnej.