Już standardowy Nissan GT-R cieszy się opinią supersamochodu, którego osiągi plasują go w gronie najlepszych. Teraz, korzystając z kilkudziesięcioletniego doświadczenia firmowych specjalistów w dziedzinie sportu samochodowego z Nismo, Nissan opracował ekstremalnego GT-R-a. Flagowa odmiana to spadkobierca tradycji legendarnego zespołu wyścigowego Nismo. Auto z rewolucyjnie udoskonaloną aerodynamiką i precyzją układu jezdnego, zostało zaprojektowane z myślą o ściganiu się.
Pod maską pracuje podwójnie doładowany silnik o pojemności 3.8 V6 (VR38DETT). Moc została zwiększona do 600 KM, a maksymalny moment obrotowy do 652 Nm (standardowo 545 KM i 627 Nm). W konstrukcji wykorzystano nowe turbosprężarki o dużej przepustowości - takie same, jak w samochodach startujących w wyścigach klasy GT3. Doprowadzają one zwiększoną ilość powietrza do układu dolotowego, a zoptymalizowane indywidualne sterowanie fazami zapłonu w poszczególnych cylindrach i zmodernizowana pompa paliwa zapewniają lepsze spalanie.
Sprawdź też: Nissan Skyline GT-R Paula Walkera z "Szybkich i wściekłych" wciąż na sprzedaż
Konstrukcja podwozia została jeszcze raz przemyślana. Sprężyny oraz amortyzatory w przednim i tylnym zawieszeniu dostrojono tak, aby zapewnić wyjątkową przyczepność oraz progresywne reakcje w ekstremalnie dynamicznych sytuacjach. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy zawieszenia: Comfort, Normal i R. Opony przednie mają rozmiar 255/40 ZRF20, a opony tylne: 285/35 ZRF20. Specjalnie skonstruowane drążki przymocowane do dwuwahaczowego zawieszenia przedniego zwiększają kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w celu optymalizacji pozycji koła przy dużych przeciążeniach bocznych oraz poprawy stabilności podczas jazdy na wprost i w zakrętach. Ponadto duże i mocne śruby zwiększają sztywność w strefie mocowania koła do piasty. W celu ograniczenia przechyłów nadwozia w zakrętach i przy zmianie kierunku jazdy, w tylnym zawieszeniu Nissana GT-R Nismo zastosowano bardzo sztywny i lekki stabilizator poprzeczny.
Nissana GT-R Nismo będzie można odróżnić m.in. po 20-calowych kołach o specjalnym wzorze oraz po pakiecie aerodynamicznym. Przedni zderzak, dolna osłona komory silnika oraz tylny spojler z włókna węglowego obniżają środek ciężkości i zwiększają siłę dociskającą. Poszerzony przedni zderzak oraz wydłużony i zwężający się tylny zderzak zapewniły utrzymanie współczynnika oporu czołowego na takim samym poziomie, jak w standardowym Nissanie GT-R, czyli 0,26. Nadwozie z seryjnymi czerwonymi wstawkami może otrzymać jeden z czterech lakierów: biały Brilliant White Pearl, czarny Meteor Flake Black Pearl, srebrny Ultimate Metallic SIlver, lub czerwony Vibrant Red. W kabinie zamontowano lekkie fotele RECARO z regulowanym oparciem z włókna węglowego. Trójramienna kierownica została pokryta tworzywem Alcantara z czerwonymi szwami, a podobne przeszycia utrzymane w tym samynm tonie ozdabiają dyskretne konsolę centralną i panele drzwi.
Nissan GT-R Nismo jest już dostępny w Japonii, a w Europie jego sprzedaż rozpocznie się we wrześniu. Auto zadebiutuje na Starym Kontynencie 4 marca podczas 84. Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.