Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku Nissan zaprezentował nowe wydanie modelu GT‑R. Przód nadwozia został kompleksowo przebudowany. Nowa jest np. krata wlotu powietrza w kształcie litery V w kolorze matowego chromu. Nowa jest też pokrywa silnika, która została wzmocniona, aby poprawić stabilność pojazdu przy dużych prędkościach. Odświeżony przedni spojler oraz zderzaki.
Modernizację przeszedł również tył samochodu. Pojawiły się dodatkowe wloty powietrza obok podwójnych końcówek układu wydechowego. Dzięki zmianom zewnętrznym poprawiła się aerodynamika pojazdu. Nadwozie Nissana GT-R stawia teraz mniejszy opór powietrzu przy takiej samej sile dociskającej, jak w dotychczasowej wersji.
Zobacz też: Hardkorowy crossover Nissan Juke-R 2.0
Wewnątrz zmiany widać na pierwszy rzut oka. Cała deska rozdzielcza oraz zestaw wskaźników są nowe. Środkowa część deski rozdzielczej została zmodernizowana i uproszczona. Liczbę przełączników zintegrowanej nawigacji i radia zredukowano z 27 w poprzednim modelu do zaledwie 11 w GT‑R z roku modelowego 2017. Duży, 8‑calowy ekran dotykowy wyświetla ikony ułatwiające obsługę poszczególnych funkcji. Nowy panel sterowania z wyświetlaczem umieszczono w wykonanej z włókna węglowego konsoli środkowej. Zamontowano też zupełnie nową kierownicę i manetki służące do sterowania skrzynią biegów.
"Kultowy, wyczynowy Nissan GT‑R nie przestaje ewoluować. Dzięki charakterystycznej kracie wlotu powietrza z motywem litery V wygląd samochodu jest zgodny z najnowszą stylistyką marki Nissan. Wyjątkowe parametry aerodynamiczne i zmodernizowane wnętrze nadają modelowi GT‑R bardziej dojrzały charakter, który będzie jeszcze rozwijany w przyszłości" – powiedział Mamoru Aoki, dyrektor ds. projektowania w firmie Nissan.
Potężny silnik dostał zastrzyk mocy
Silnik GT‑R – 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem – rozwija moc 570 KM przy 6800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 633 Nm. Każdy egzemplarz silnika jest montowany ręcznie przez doświadczonego mechanika TAKUMI.
Nadwozie auta jest teraz sztywniejsze, co w połączeniu z nowym zawieszeniem ma zapewniać lepszą stabilność przy gwałtownych zmianach przeciążenia bocznego oraz szybkiego pokonywania łuków drogi. 20‑calowe opony na nowych założone sa na felgach z kutego aluminium.
Zobacz też: Mario Balotelli na zakupy jeździ Nissanem GT-R NISMO
"Nowy GT‑R gwarantuje intensywne emocje każdemu, kto zasiądzie za jego kierownicą. Nieustannie zwiększamy jego osiągi – nowa generacja modelu jest jeszcze mocniejsza od poprzedniej. Jednocześnie dbamy o komfort i kulturę pracy podzespołów, konsekwentnie poprawiając wrażenia z jazdy, pod każdym względem. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować klientom model klasy GT na najwyższym poziomie, którego atutami są imponujące osiągi, nowy wymiar komfortu i bogata historia sukcesów w wyścigach" – powiedział Hiroshi Tamura, główny specjalista ds. produktu GT‑R.
GT‑R będzie też dostępny z nowymi kolorami nadwozia i wnętrza. Paletę kolorów nadwozia uzupełniono o wielowarstwowy lakier "Blaze Metallic", natomiast wnętrze Premium Edition jest oferowane z wykończeniem z półanilinowej skóry w czterech opcjach: dostępnych już wcześniej Black/Amber Red i Black/Ivory oraz nowych Black/Rakuda i Samurai Black.
Nissan GT-R 2017 będzie dostępny w sprzedaży od lata 2016 roku.