Juke Nismo to efekt globalnych doświadczeń. Sylwetka i rozwiązania konstrukcyjne zostały zaprojektowane przez Nissana i Nismo w Japonii, przy współpracy Europejskiego Centrum Technicznego Nissana z Wielkiej Brytanii. Specjaliści z Nismo gruntownie zmodyfikowali i poprawili Juke'a tak, aby był bardziej sportowy, ale zarazem nie stracił swoich zalet podczas codziennej jazdy. Z zewnątrz ozdobiono go agresywnym body-kitem spoilerów i lekkimi 18-calowymi kołami. Kabinę pasażerską zaopatrzono w sportowe fotele, specjalne materiały wykończeniowe i unikalne detale, a mechanikę przygotowano do szybszego pokonywania zakrętów. Trakcję poprawiono nie tylko usztywniając zawieszenie, ale również ponownie kalibrując układ kierowniczy i ulepszając elektroniczny system kontroli stabilności.
>>> Nissan Juke 1.5 dCi - TEST dziwacznego crossovera od SuperAuto24.pl <<<
SILNIK
Samochód jest wyposażony w zmodyfikowaną wersję silnika benzynowego 1.6 DIG-T, co oznacza bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. W porównaniu z odmianą poprzedniego Juke'a z jednostką DIG‑T, moc wzrosła zaledwie o 10 KM, co teraz daje równe 200 koni mechanicznych pod maską. Maksymalny moment obrotowy wzrósł natomiast z 240 Nm do 250 Nm. Napęd w zależności od wersji może być przeniesiony na koła przednie lub na wszystkie cztery koła. Osiągnięcie pierwszej "setki" na liczniku zajmuje 7,8 sekundy, a maksymalna prędkość to 215 km/h.
CENA w POLSCE
Auto w Polsce można kupić w dwóch wersjach. Pierwsza z napędem na przód i skrzynią 6-biegową manualną kosztuje 102 900 zł. Druga odmiana z napędem 4x4 i skrzynią 6-stopniową automatyczną M-CVT została wyceniona na 114 900 zł. Juke Nismo podobnie jak "zwykłe" modele crossovera jest produkowany w brytyjskich zakładach Nissana w Sunderland.