Równie ciekawie jest w środku, a to za sprawą centralnej konsoli wystylizowanej na motocyklowy zbiornik paliwa. Poza nietuzinkowym wyglądem ma wiele innych cech, które sprawiają, że jest praktyczny i daje przyjemność z jazdy, co czyni z niego bardzo atrakcyjną alternatywę wśród typowych maluchów.
Przeczytaj koniecznie: Nissan Micra: Nowa generacja Micry. Cena: poniżej 40000 zł
Do wyboru pod maską juke'a są trzy motory, dwa benzynowe i jeden wysokoprężny. Najmocniejszy silnik to nowa konstrukcja wyposażona w system bezpośredniego wtrysku benzyny i turbodoładowanie. Drugi o tej samej pojemności motor benzynowy to z kolei zmodernizowana jednostka z rodziny HR. Po raz pierwszy na świecie zastosowano w niej na każdy cylinder po dwa wtryskiwacze. Mniejsze dysze w każdym z nich zapewniają lepsze i bardziej precyzyjne rozpylenie paliwa, a tym samym jego bardziej efektywne spalanie. Pozwala to ograniczyć obecność węglowodorów w spalinach oraz zmniejszyć zapotrzebowanie na metale szlachetne w procesie oczyszczania spalin. Trzeci z dostępnych silników to dobrze znany półtoralitrowy turbodiesel, poddany również różnym modyfikacjom. Z silnikami mogą współpracować mechaniczne skrzynie biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach lub automatyczne przekładnie bezstopniowe.
Juke z najmocniejszym silnikiem będzie dostępny także w wersji z napędem na cztery koła. Odpowiada za to doskonale znany i sprawdzony elektronicznie sterowany system ALL MODE 4x4-i, który został teraz rozbudowany o układ indywidualnego rozdziału momentu obrotowego. Oprócz podziału momentu między osiami w maksymalnym stosunku 50:50 układ może jeszcze w różnym stopniu rozdzielać go między kołami tylnej osi. W tym celu tylna oś wyposażona została w nową przekładnię, a na obu jej końcach zamontowano elektryczne sprzęgła. Na podstawie analizy prędkości pojazdu, prędkości obrotowej kół, przełożenia, kąta obrotu kierownicą, przyspieszenia bocznego oraz prędkości obrotowej wokół pionowej osi pojazdu układ może zwiększyć wartość momentu na zewnętrznym kole, aby w ten sposób zapobiec zjawisku podsterowności i poprawić jednocześnie stabilność jazdy podczas pokonywania zakrętu. Maksymalnie na jedno z tylnych kół może trafić połowa wytwarzanego przez silnik momentu.
Patrz też: Nissan Townpod: Nowy, kompaktowy samochód Nissana z napędem elektrycznym
Wyjątkowym rozwiązaniem na pokładzie juke'a jest jego dynamiczny system sterowania. Za jego pomocą można zmieniać ustawienia trybu jazdy i inne funkcje. Do tego celu służy centralny moduł wyświetlacza i zgromadzone wokół niego przyrządy sterujące. W trybie "klimatyzacja" wyświetlacz pokazuje ustawienia temperatury w kabinie. Jeśli chodzi o wybór trybów jazdy, to dostępne są trzy: Normal, Sport i Eco. Różnią się charakterystyką reakcji pedału gazu na przepustnicę i momentu obrotowego silnika, parametrami pracy bezstopniowej przekładni, wspomaganiem kierownicy, a nawet ustawieniami klimatyzacji. Na wyświetlaczu prezentowane są jeszcze parametry pracy silnika i dane dotyczące jazdy.
Nissan juke dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia. Za najtańszą trzeba zapłacić 60 900 zł.