2018 Nissan Leaf Tekna 40 kWh

i

Autor: Paweł Kaczor elektryczny Nissan Leaf

Nissan Leaf będzie… zasilał dom! Czy samochód może służyć jako generator prądu?

2018-09-17 8:53

Samochód elektryczny kojarzy nam się z zerową emisją substancji szkodliwych i… problematycznym ładowaniem. Ta druga kwestia staje się coraz prostsza nieledwie z dnia na dzień, za sprawą coraz pojemniejszych baterii, wydajniejszych układów i rosnącej liczbie stacji ładowania. Nissan proponuje ciekawe rozwiązanie, w którym zamiast jedynie pobierać prąd, model Leaf mógłby go nam także oddawać.

Nissan Leaf, to japońska ikona elektromobilności. Model pojawił się na rynku już 10 lat temu, jako pierwszy samochód elektryczny wprowadzony do seryjnej sprzedaży. W ciągu dekady znalazł tylu nabywców, że okrzyknięto go najpopularniejszym samochodem elektrycznym na świecie.
 
Druga generacja Nissana Leaf pojawiła się na rynku na początku tego roku, robiąc niemałe zamieszanie. Nowy model jest lepszy pod każdym względem – lepiej wygląda, ma przestronniejszą kabinę pasażerską, dużo wydajniejszy układ napędowy i liczne systemy nie tylko wspomagające bezpieczeństwo, ale i przekładające się na wygodę i funkcjonalność. Poza Leaf’em, Nissan ma w swojej ofercie także dostawczego e-NV200, napędzanego energią elektryczną.

Nissan nie tylko produkuje samochody elektryczne, ale oferuje także kompleksowe wsparcie infrastrukturalne oraz usługi energetyczne. Marka wspiera budowę najbardziej kompleksowej sieci ładowarek w Europie. Obecnie obejmuje ona już 7 900 punktów szybkiego ładowania w standardzie CHAdeMO, a liczba ta stale rośnie, także w Polsce.
 
Samochód jako bank energii
 
Zdaniem ekspertów marki samochody elektryczne w najbliższej przyszłości przestaną być zwykłym środkiem transportu, a staną się mobilnymi magazynami energii. Będzie to możliwe dzięki systemowi dwukierunkowego przepływu energii, który ma przyczynić się do stabilizowania sieci elektroenergentycznych,

Opracowany przez Nissana system Vehicle-to-Grid (V2G) pozwala na przesyłanie energii z samochodów elektrycznych do sieci elektroenergetycznej. Tego rodzaju rozwiązanie przyczynia się do wzrostu stabilności sieci i sprawia, że działa ona w bardziej zrównoważony sposób, zwłaszcza w godzinach nocnych oraz w szczytach energetycznych. Co więcej, kierowcy mogą nie tylko wydajniej zarządzać zużyciem energii, ale nawet zarabiać na swoich autach.
 
Dzięki systemowi V2G klienci mogą ładować samochody np. w ramach tańszych taryf nocnych lub za pośrednictwem paneli fotowoltaicznych, a następnie zasilać za ich pomocą dom lub biuro, a także odsprzedawać nadwyżkę energii z powrotem do sieci.