Pierwsza generacja Nissana Micry pojawiła się w 1982 roku najpierw na rynku japońskim, gdzie auto nazywało się March, zaś w Europie, jako Micra - rok później. Sylwetka małego auta klasy B nie wyróżniała się z tłumu. Nadwozie obfitowało w kanty oraz ostre krawędzie, a lampy przednie i tylne były niemal zupełnie kwadratowe. Małe auto Nissana stworzone zostało z myślą o konkurencji na rynku z Hondą Jazz.
>>> Nissan Micra - tapety na pulpit
Do napędu Micry czwartej generacji wykorzystywane są dwa silniki benzynowe o trzech cylindrach oraz pojemności 1.2. Jeden z nich ma moc 80KM, zaś drugi - wyposażony w turbodoładowanie 98 KM. Podstawowa 80 konna jednostka pozwala na przyspieszenie do 100km/h w 13,7 s. i osiąga maksymalną prędkość 170km/h.
>>> Nissan Micra 1.2 hatchback, model 2011 - dane techniczne, spalanie, cena
W porównaniu do poprzedniego modelu, Micra IV generacji urosła. Auto posiada większy rozstaw osi, który wynoszący 2430mm, długość 3780mm, szerokość 1675mm, zaś wysokość autka nie zmieniła się i wynosi 1525mm. W IV generacji Micrze, tak jak w poprzednich wersjach dostępne są krągłości a we wnętrzu panuje prostota.
>>> Nissan Micra 2006 r. - cena od 15 tys. zł
W podstawowej wersji Visia, standardowym wyposażeniem Micry jest: ABS z EBD - system zapobiegający blokowaniu kół z elektronicznym systemem rozdziału sił hamowania i Nissan Brake Assistant oraz ESP, czyli elektroniczny system kontroli stabilności toru jazdy. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne, Micra Visia posiada poduszki powietrzne czołowe oraz boczne kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne dla podróżujących z przodu i z tyłu, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach oraz ISOFIX - czyli system mocowania fotelika dziecięcego na tylnych zewnętrznych siedzeniach pasażerskich.