Do oferty modelu Micra dodano rozbudowany system multimedialny NissanConnect o znacznie poszerzonej funkcjonalności, pozwalający m.in. korzystać z aplikacji Apple CarPlay / Android Auto. To co ważniejsze, to jednak nowe układy napędowe oraz wprowadzenie specjalnej wersji – N-Sport – z modyfikacjami stylistycznymi zarówno nadwozia, jak i wnętrza.
Nowe układy napędowe
Trzy nowe jednostki napędowe powstały w ramach sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Silniki są benzynowe, trzycylindrowe i turbodoładowane. Motory te uzupełniają dotychczasową gamę, w której podstawowym silnikiem jest wolnossący 1.0 o mocy 71 KM.
Pierwszą nowością jest 1.0 IG-T 100 KM i 160 Nm z manualną 5-biegową przekładnią. Ta premiera w ofercie Nissana Micra jest jednocześnie debiutem wśród marek Sojuszu. Silnik spełnia normę Euro 6d-Temp i zastępuje w ofercie modelu Micra benzynową jednostkę o pojemności 0.9 l i mocy 90 KM. Korzyścią dla klienta jest większa moc (+10 KM) i wyższy moment obrotowy (+20 Nm) w pełnej skali obrotów, przy obniżonej emisji CO2 (-13 do -15 g/km w zależności od wersji wyposażenia) oraz mniejszym zużyciu paliwa (-0,6 do -0,7 l/100 km w zależności od wersji wyposażenia), co przekłada się na niższe koszty eksploatacji. Micra z tym silnikiem "setkę" osiąga w 10,9 s.
Drugi nowy układ to 1.0 IG-T 100 KM i 144 Nm z przekładnią Xtronic. Automatyczna skrzynia to opcja często wybierana przez miejskich kierowców, którzy przez większość czasu poruszają się w korkach ulicznych. Xtronic jest bezstopniową przekładnią CVT.
Trzecią nowością jest silnik 1.0 DIG-T 117 KM i 180 Nm łączony z manualną 6-biegową przekładnią o nieco bardziej sportowej charakterystyce. Nie jest to zmodyfikowana i wzmocniona wersja 100-konnej jednostki IG-T, ale zupełnie inna konstrukcja. Powstała w ramach sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi we współpracy z koncernem Daimler, wraz z 1.3-litrowym silnikiem benzynowym wprowadzonym niedawno do oferty crossovera Nissan Qashqai (pisaliśmy o tym - KLIKNIJ). Maksymalny moment obrotowy o wartości 180 Nm można chwilowo zwiększyć o dodatkowe 20 Nm dzięki funkcji overboost. W efekcie silnik Micra z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy. Nissan Micra z tym silnikiem zawsze ma obniżone zawieszenie (-10 mm), 17-calowe felgi, chromowaną końcówkę układu wydechowego oraz inaczej skalibrowany układ kierowniczy.
Dane techniczne nowych silników
Silnik / skrzynia biegów |
Moc maksymalna (KM) |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) |
Emisja CO2 (g/km) wg WLTP |
Zużycie paliwa (l/100km) wg WLTP |
1.0 l benzynowy 3-cylindrowy 5MT |
100 przy 5000 obr./min |
160 przy 2750 obr./min |
123–133 |
5,5–5,9 |
1.0 l benzynowy 3-cylindrowy Xtronic |
100 przy 5000 obr./min |
144 przy 2000 obr./min |
142–149 |
6,3–6,7 |
1.0 l benzynowy 3-cylindrowy 6MT |
117 przy 5250 obr./min |
180 przy 1750 obr./min |
133 |
5,9 |
Nissan Micra N-Sport
Nissan Micra N-Sport to nowa wersja specjalna na 2019 rok. Auto cechuje się sportową linią stylizacyjną i jest dostępne ze wszystkimi trzema nowymi układami napędowymi.
Wykończenie obręczy kół oraz nakładki lusterek bocznych stylizowane są na włókno węglowe. Pojawiają się błyszczące czarne listwy boczne oraz listwy na przednim i tylnym zderzaku. Dochodzą emblemat N-Sport z tyłu pojazdu, przyciemniane tylne szyby, halogenowe przednie światła przeciwmgłowe i 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich. Do wyboru w wersji N-Sport są cztery lakiery - czerwony Passion, biały Solid, grafitowy Gunmetal i czarny Enigma.
We wnętrzu tapicerka jest połączeniem skóry i alcantary. Pojawiają się białe oprawy nawiewów, podłokietnik z przodu, czarna podsufitka, dywaniki ze specjalnym „sportowym” wzorem, kamera cofania i tylne czujniki parkowania, system I-Key (zdalne odblokowanie drzwi i przycisk uruchamiania silnika). W opcji można dołożyć: pakiet zimowy (podgrzewane przednie fotele i lusterka boczne) oraz reflektory i światła przeciwmgłowe w technologii LED.
Nissan Micra rocznik 2019 - polski cennik
silnik/wersja | Visia+ | Acenta | N-Connecta | Tekna | N-Sport |
1.0 (71 KM) M5 | 52 290 zł | 54 460 zł | - | - | - |
1.0 IG-T (100 KM) M5 | 55 040 zł | 57 210 zł | 61 750 zł | 66 700 zł | 66 990 zł |
1.0 IG-T (100 KM) Xtronic | 60 240 zł | 62 410 zł | 66 950 zł | 71 900 zł | 72 190 zł |
1.0 DIG-T (117 KM) M6 | - | 61 110 zł | 65 650 zł | 70 600 zł | 70 890 zł |