Nissan Navara EnGuard oparty jest na nadwoziu Double Cab. Do napędu wykorzystano silnik wysokoprężny o pojemności 2.3 litra i mocy 190 koni mechanicznych. Nie tylko ma on za zadanie zapewnić dynamikę terenówce, ale i musi ładować baterie umieszczone na pace. 7 akumulatorów o mocy 2 kW każdy powstało dzięki doświadczeniom uzyskanym podczas prac nad modelem Leaf. Mogą one z powodzeniem zastąpić tradycyjny generator prądu wykorzystujący benzynę.
Nissan Navara EnGuard jest podniesiona o 5 centrymetrów i ma zmodyfikowane błotniki. Zamontowano na niej również progi ułatwiające wsiadanie (podkreślone fluoroscencyjną zielenią) oraz dodatkowe oświetlenie.
Zobacz też: TEST Nissan X-Trail 1.6 dCi AWD Tekna vs. Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi AWD Platinum: starcie dużych SUV-ów
Na wyposażeniu Navary EnGuard znalazły się nosze, krótkofalówki, liny, siekiera, zbiornik z tlenem, kamizelki ratunkowe oraz inne, drobniejsze środki ratunkowe.
Dodatkowo ratownicy mogą wykorzystać drona DJI Phantom 4, który wznosi się na wysokość 6000 metrów i przelatuje 20 metrów w ciągu sekundy. Jego czas działania to około 30 minut.
Samochód można zobaczyć na targach pojazdów użytkowych w Hanowerze.