Skąd wzięła się nazwa Navara Trek-1°? Otóż nawiązuje ona do położenia geograficznego pustyni Navarra w północnej Hiszpanii — na 1° długości geograficznej zachodniej — od której pochodzi nazwa samego modelu. Pick-up japońskiej marki jest autem z wszechstronnymi możliwościami terenowymi oraz znakomitymi osiągami zarówno na utwardzonych nawierzchniach, jak i poza nimi. Dzięki inteligentnym rozwiązaniom zapewniającym poczucie panowania nad pojazdem jest on doskonałym partnerem zarówno w pracy, jak i w czasie wyjazdów rekreacyjnych.
Limitowana do 1500 egzemplarzy Navara Trek-1° bazuje na flagowej wersji Tekna z podwójną kabiną. Auto wzbogacono o szereg atrakcyjnych dodatków włączonych do wyposażenia standardowego. Wśród nich znalazły się między innymi czarne sportowe rury stylizujące z zamontowanymi na nich dwiema skierowanymi do przodu punktowymi lampami LED. Dodatkowe oświetlenie spełnia zarówno funkcję estetyczną, jak i praktyczną. Na boku pojazdu można znaleźć czarne listwy ozdobne, czarne 18‑calowe sześcioramienne felgi ze stopów metali lekkich oraz nową elegancką osłonę skrzyni ładunkowej.
Testowaliśmy też: Ford Ranger/Nissan NP300/Volkswagen Amarok
Czarna lub biała osłona skrzyni jest wykonana z wysokogatunkowego, wytrzymałego tworzywa i zamocowana na zawiasach przy tylnej ściance kabiny. Uniesioną osłonę podtrzymują amortyzatory gazowe po obu stronach skrzyni. Pod osłoną znajduje się przegroda skrzyni ładunkowej, zaś podłoga skrzyni jest osłonięta wykładziną. Obydwa te elementy pomagają w unieruchomieniu przewożonych przedmiotów. Przegroda jest zamocowana w tzw. systemie korytkowym, który umożliwia jej przesuwanie wzdłuż osi pojazdu, co ułatwia załadunek i rozładunek.
W kabinie seryjnie można znaleźć system multimedialny NissanConnect z nawigacją satelitarną i cyfrowym radiem DAB, system kamer 360°. Auto ma tylne czujniki parkowania oraz reflektory w technologii LED. Lista wyposażenia opcjonalnego wersji Trek-1° obejmuje między innymi skórzaną tapicerkę oraz podgrzewane fotele, z regulacją w ośmiu kierunkach w przypadku fotela kierowcy. Dostępny jest również szyberdach, hak holowniczy, blokada mechanizmu różnicowego oraz pełnowymiarowe koło zapasowe.
Navara Trek-1° jest oferowana w dwóch atrakcyjnych kolorach nadwozia — białym perłowym, który jest nowością w modelu Navara, oraz czarnym metalizowanym. Klienci mogą wybrać pomiędzy sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiobiegową automatyczną, w połączeniu z silnikiem Diesla 2.3 litra z podwójną turbosprężarką, generującym moc 190 KM. Standardem jest dołączany napęd na cztery koła.
Polskie ceny modelu Navara Trek-1° kształtują się na poziomie 178 620 zł brutto dla wersji z manualną skrzynią biegów oraz 183 620 zł brutto dla odmiany z przekładnią automatyczną.