Seria N-Tec będzie na początku w Polsce dostępna z silnikiem benzynowym 1.2 DIG-T 115 KM z manualną skrzynią biegów oraz automatyczną Xtronic, a także z motorem wysokoprężnym 1.5 dCi 110 KM z przekładnią manualną. Ten ostatni wyróżnia się ekonomią użytkowania, ze zużyciem paliwa w cyklu mieszanym wynoszącym 3,8 l/100 km i emisją CO2 na poziomie jedynie 99 g/km.
Qashqai N-Tec zachowuje wszystkie zalety obecnie produkowanego modelu, ale w stosunku do wersji Acenta, na bazie której powstał, oferuje więcej. W wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. NissanConnect - zintegrowany system nawigacji z 7-calowym kolorowym dotykowym ekranem, czy Pakiet Bezpieczeństwa, w którego skład wchodzą systemy rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Jest jeszcze elektryczny hamulec awaryjny, adaptacyjne światła drogowe, przednie i tylne czujniki parkowania oraz automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne.
Przeczytaj też: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 All Mode 4x4-i - TEST miastoodpornego SUV-a
Ponadto Nissan Qashqai N-Tec daje kilka elementów, niedostępnych w wersji Acenta nawet za dopłatą. To system kamer 360°, umożliwiający uzyskanie widoku auta z góry, co stanowi nieocenioną pomoc przy parkowaniu czy manewrowaniu. Z kolei inteligentny kluczyk i-Key oraz przycisk Start/Stop zapewniają dużą wygodę przy otwieraniu, zamykaniu oraz uruchamianiu pojazdu. Stylistyczntm uzupełnieniem są przyciemniane szyby z tyłu i dwukolorowe 18-calowe felgi ze stopów lekkich.
Nissan Qashqai N-Tec trafi do salonów w Polsce we wrześniu. Cena najtańszej wersji, z silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM z manualną skrzynią biegów to 89 700 zł.