Nissan X-Trail po liftingu - drobne poprawki u lidera sprzedaży

2017-08-17 4:30

Nissan X-Trail to najlepiej sprzedający się SUV japońskiej marki na świecie. Producent nie osiada jednak na laurach i przygotował facelifting, dzięki któremu X-Trail dalej może spędzać sen z powiek konkurencji. Co się zmieniło?

Pięcio- lub siedmiomiejscowy SUV znalazł w poprzednim roku aż 766 000 nowych właścicieli na całym świecie. Co ciekawe, w tej kategorii najbardziej wybija się Europa, gdzie z roku na rok auto znajduje coraz więcej zwolenników. Nissan ciągle pracuje nad zwiększeniem możliwości X-Traila: w zeszłym roku do oferty trafiła dwulitrowa jednostka diesla, która ma aż 177 koni mechanicznych. Nie ma co ukrywać, w gamie bardzo brakowało tego typu opcji.

Zobacz też: Nissan Juke Dark Sound: pakiet dla audiofili

Co ciekawe, w rankingu zadowolenia klientów opracowanym przez niezależną organizację Reevoo, X-Trail osiągnął wynik aż 8,9 punktu na 10 możliwych. Nissan, podobnie jak w przypadku Qashqaia, stanął przed trudnym zadaniem. Jak zmodyfikować model w taki sposób, by nie stracił on na atrakcyjności? Ponownie zapytano więc klientów co można poddać modernizacji, a efekt tych prac jest widoczny na zdjęciach.

Kosmetyka

Oczywiście charakterystyczny motyw świateł dziennych w kształcie bumerangu został zachowany, lecz w opcji możemy otrzymać reflektory LED-owe z dynamicznym kierowaniem smugi światła (wpływa na nie położenie kierownicy), a charakterystyczny grill w kształcie litery V doczekał się kolejnego wcielenia. Dodatkowo nowe egzemplarze mają prostokątny kształt świateł przeciwmgłowych, ukryte w zderzaku czujniki parkowania oraz dodatkowe, chromowane listwy w wersji Tekna. Do gamy dołączyły również cztery świeże, perłowe barwy nadwozia.

Pisaliśmy o: Personalizacja nowej Micry bije rekordy

W kabinie za to zmieniono kierownicę na wersję z grubszym wieńcem (jak twierdzi producent, wskaźniki widać lepiej o 17%!) oraz przygotowano ogrzewanie tylnej kanapy. Dla audiofili zaoferowano też ośmiogłośnikowy system audio sygnowany przez BOSE. Obejmuje on dwa 25‑milimetrowe głośniki wysokotonowe w podszybiu, 165‑milimetrowe głośniki niskotonowe w przednich drzwiach oraz dwa głośniki średniopasmowe o średnicy 130 mm w tylnych drzwiach. Kolejne dwa głośniki niskotonowe o średnicy 115 mm umieszczono w specjalnej obudowie o pojemności 7,7 litra zamontowanej we wnęce koła zapasowego. Cyfrowy wzmacniacz BOSE z ośmiokanałowym equalizerem i modułem cyfrowej obróbki sygnału umieszczono pod fotelem pasażera.

Poprawki w katalogu

Wraz z wprowadzeniem nowego Nissana X‑Trail poszerzono także gamę dostępnych wersji. Oprócz wersji Visia, Acenta i Tekna pojawiła się też N‑Connecta. Ta wersja została zaprojektowana jako odmiana oferująca wyższą wartość dla klienta, a jej wyposażenie obejmuje elementy związane ze stylem i funkcjonalnością oraz inteligentne systemy wspomagające prowadzenie pojazdu. Oprócz wyposażenia z wersji Acenta, nabywca wersji  N‑Connecta otrzymuje także system multimedialny NissanConnect, inteligentny system kamer 360°, inteligentny kluczyk, relingi dachowe, czujniki parkowania z tyłu i z przodu oraz system bezdotykowego otwierania bagażnika.

Polecamy: Alians Renault-Nissan wyprzedza Volkswagena

W modelu X-Trail zostały także wprowadzone nowe technologie inteligentnej mobilności Nissana. Po raz pierwszy dostępny jest alarm ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu, zmniejszający ryzyko kolizji przy małej prędkości podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. Kiedy w czasie cofania system wykryje zbliżający się pojazd, ostrzega kierowcę sygnałem wizualnym i dźwiękowym.

Inteligentny system hamowania awaryjnego jest dostępny w modelu X‑Trail od 2014 roku, ale w najnowszej wersji uzupełniono go o funkcję wykrywania pieszych. To innowacyjne rozwiązanie, w którym do monitorowania sytuacji przed pojazdem służą radar i kamera, pomaga minimalizować ryzyko kolizji z udziałem pieszych. Nie zmieniła się za to oferta silnikowa, która obejmuje diesle o pojemności 1.6 oraz 2.0 litra (moce odpowiednio 130 KM i 177 KM). Dla fanów benzyn przygotowano silnik 1.6 o mocy 163 koni mechanicznych.

Wyposażenie

Każdy nowy Nissan X‑Trail jest standardowo wyposażony w sześć poduszek powietrznych, a także systemy wspomagające kierowcę, takie jak ABS, elektroniczny system rozdziału siły hamowania oraz układ kontroli stabilności. Wyposażenie standardowe obejmuje także tempomat z ogranicznikiem prędkości, moduł Bluetooth, manualnie sterowaną klimatyzację, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne oraz felgi ze stopów metali lekkich.

TEST: Citroen C3 1.2 vs. Nissan Micra 0.9

W zależności od wybranej wersji samochód może być też wyposażony w otwierane panoramiczne okno dachowe, skórzaną tapicerkę, przyciemniane szyby, dwustrefową automatyczną klimatyzację oraz relingi dachowe. Wiele elementów wyposażenia z wyższych wersji jest dostępnych jako opcje w niższych wersjach.

Nissan X-trail po liftingu - cennik
.

Silnik/wersja Visia Acenta N-Connecta Tekna
dCi 130 110 500 zł 121 300 zł 133 250 zł 147 250 zł
dCi 130 Xtronic - 129 300 zł 141 250 zł 155 250 zł
dCi 130 All-Mode 4x4-i - 129 300 zł 141 250 zł 155 250 zł
2.0 dCi 177 Xtronic - 140 000 zł 151 950 zł 165 950 zł
2.0 dCi 177 All Mode 4x4-i - 140 000 zł 151 950 zł 165 950 zł
2.0 dCi 177 Xtronic All Mode 4x4 i - 148 000 zł 159 950 zł 173 950 zł
DIG-T 160 - 112 800 zł 124 750 zł 138 750 zł

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku