Nowy X-Trail dzięki mocy 177 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, ma gwarantować znacznie lepszą dynamikę i elastyczność w całym zakresie obrotów, w stosunku do 130-konnego silnika 1.6 dCi. Wysoka kultura pracy i zwiększone osiągi przekładają się nie na wyższy komfort jazdy przede wszystkim w dłuższych trasach. Nowością jest też możliwość połączenia bezstopniowej przekładni automatycznej Xtronic z napędem na cztery koła. Seryjnie silnik jest łączony z 6‑biegową przekładnią manualną i napędem na jedną oś. Xtronic może być skonfigurowany także z napędem 2WD.
Sprawdź: TEST Nissan X-Trail 1.6 dCi vs. Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
W modelu z jednostką 2.0 dCi nie zabraknie dostępnego system napędu All-Mode 4x4-i. Dzięki niemu kierowca może uruchomić stały napęd na 4 koła lub napęd 2WD zapewniający oszczędność paliwa. W trybie Auto samochód stale monitoruje warunki jazdy i dostosowuje rozdział mocy między przednie i tylne koła pod kątem jak najlepszej przyczepności. Tryb 4WD Lock służy natomiast do jazdy w najtrudniejszych warunkach, zapewniając spokój i pewność prowadzenia bez względu na stan nawierzchni. All-Mode 4x4-i pozwala także doskonale wykorzystać osiągi 2‑litrowego diesla do holowania ciężkiej przyczepy. Dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem wynosi 2000 kg w przypadku Nissana X‑Trail z manualną skrzynią biegów oraz 1650 kg dla wersji z przekładnią bezstopniową Xtronic.
O Nissana X-Trail 2.0 dCi można już pytać u polskich przedstawicieli. Pierwsze egzemplarze dotrą do klientów na początku 2017 roku. Samochód będzie dostępny w wersji 5- lub 7‑miejscowej.