Nocna akcja ważenia ujawniła, które pojazdy w ogóle nie powinny wyjeżdżać na drogę

2020-07-15 11:17

Pięć ciężarówek z betonowymi szambami zatrzymali funkcjonariusze świętokrzyskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wszystkie przewoziły za dużo ładunku. Jeden z pojazdów ważył aż o 21,5 tony za dużo. Inspektorzy ujawnili również przypadek nierejestrowania czasu pracy kierowcy. Część pojazdów nie miała także ważnych badań technicznych.

W nocy z poniedziałku na wtorek (13-14 lipca) na świętokrzyskim odcinku drogi ekspresowej numer 7, inspektorzy ITD z Kielc przeprowadzili akcję, której celem była m.in. ochrona nawierzchni drogi przed degradacją spowodowaną przez zbyt ciężkie pojazdy. Na wagę skierowali pięć ciężarówek z przyczepami, którymi przewożono szamba betonowe z okolic Radomia. Każdy z pięciu zestawów był przeładowany. Niechlubny rekordzista ważył 61,5 tony zamiast przepisowych 40 ton. Cztery zespoły pojazdów z ładunkiem były również za długie - w tym jeden aż o ponad 2 metry.

Przeczytaj również: Prowadził bez uprawnień i wymusił pierwszeństwo. Kolizję z Toyotą zapamięta na bardzo długo

Niewłaściwy tonaż nie był jedynym naruszeniem, jakie ujawnili inspektorzy ITD. Ciężkie szamba z pokrywami w kilku przypadkach nie były zabezpieczone przed możliwością zmiany miejsca położenia podczas jazdy. Nagłe hamowanie bądź inny gwałtowny manewr mogło spowodować wypadnięcie zbiorników na drogę. Funkcjonariusze stwierdzili również, że jedne z kierowców nie rejestrował czasu pracy. Część ze skontrolowanych pojazdów nie miała ważnych badań technicznych.

Nieprawidłowe transporty zbiorników zatrzymano, a kierowców ukarano mandatami. Wobec przewoźników wszczęto postępowania w sprawie nałożenia kar za przyczynianie się do degradacji nawierzchni dróg. Dodatkowa kara grozi właścicielom pojazdów, które nie miały ważnych badań technicznych.

Sonda
Czy kary za przeładowane busy powinny być większe?

Nasi Partnerzy polecają