Nowa generacja agresywnej Hondy Civic Type R

2017-03-07 21:10

Ekstremalna wersja nowej Hondy Civic Type R debiutuje w zupełnie nowej odsłonie. Auto oparte o konstrukcję X generacji kompaktu jest gotowe do produkcji. Hot-hatch jak zwykle wygląda świetnie, ma napęd na przednią oś, a silnik turbo generuje 320 koni mechanicznych.

Jeszcze nie zdążyliśmy się nacieszyć aktualną Hondą Civic Type R, na którą przyszło czekać kilka lat, a Japończycy już wprowadzają kolejną ewolucję rasowego hot-hatcha. Auto pojawi się w sprzedaży już w połowie bieżącego roku.

Całkiem nowy Type R został opracowany według wytycznych tego samego programu rozwojowego, który realizowano w przypadku pozostałych wersji modelu Civic. Samochód będzie eksportowany na rynki całego świata, włączając w to Stany Zjednoczone, co oznacza, że będzie to pierwszy Type R ze znaczkiem Hondy oficjalnie sprzedawany w Ameryce Północnej.

Zobacz też: TEST Honda Civic Type R 2.0 i-VTEC Turbo

Nowy Civic wyróżnia się muskularną stylizacją nadwozia oraz licznymi modyfikacjami mającymi na celu poprawę właściwości aerodynamicznych. Pod przednim zderzakiem znalazł się splitter z charakterystyczną czerwoną listwą dekoracyjną, z tyłu wpasowano w zderzak dyfuzor z dość kontrowersyjnymi trzema okrągłymi lufami układu wydechowego. Na klapie oczywiście umieszczono ogromne tradycyjne skrzydło. Są też logotypy "H" utrzymane w czerwonej barwie i wlot powietrza na masce. Kabinę naszpikowano sportowymi akcentami i wstawiono kubełkowe fotele obite czarno-czerwoną tapicerką.

W nadkolach znalazły się 20-calowe felgi obute w szerokie opony (245/30 ContiSportContact). W kolumnach MacPhersona przedniego zawieszenia zmieniono geometrię w stosunku do standardowego Civica, co zaowocowało wydatnym ustabilizowaniem toru jazdy podczas gwałtownego ruszania i przyspieszania. Z tyłu w układzie niezależnego wielowahaczowego zawieszenia użyto wahaczy o zwiększonej sztywności.

Sprawdź: TEST nowa Honda Civic X: downsizing po japońsku

Bogatszy w porównaniu z poprzednią generacją modelu Type R jest wybór trybów jazdy. Poza dostępnym uprzednio trybem +R, pojawił się również nowy tryb Comfort. Zależnie od wyboru dokonanego przez kierowcę, zmianie ulega charakterystyka tłumienia amortyzatorów, siła wspomagania w układzie kierowniczym, skok i kultura pracy drążka zmiany przełożeń, a także sposób reakcji przepustnicy.

Pod maską pozostawiono zastosowany w ostatnim Civicu benzynowy motor 2.0 i-VTEC Turbo. Jednostka w nowym Type R generuje teraz dokładnie 320 KM (235 kW) i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za sprawą zmian wprowadzonych w układzie sterowania pracą silnika, poprawiono sposób reakcji przepustnicy, co powinno w istotnym stopniu zwiększyć przyjemność z prowadzenia tego auta. Napęd na koła przednie przekazuje manualna 6-biegowa skrzynia. Jakie auto ma osiągi? Niestety na razie ich jeszcze nie znamy.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Nasi Partnerzy polecają