Osiem lat po premierze Logana – modelu, który był symbolem powrotu Dacii na rynek, czas na kolejną, o wiele nowocześniejszą generację. Najnowszy Logan tak samo jak Sandero znacznie dojrzały pod względem stylistycznym. Designerzy postawili na przyjemniejszy wygląd wnętrza oraz lepszą jakość wykonania.
Pojazdy zachowują cechy stanowiące o sukcesie Dacii: wyjątkowy stosunek ceny do przestronności, zyskując przy tym atrakcyjniejszy design i lepsze osiągi. Ceny pojazdów mają kształtować się na równie niskim poziomie, jak w przypadku poprzedników. Logan 2 i Sandero 2 w salonach sprzedaży pojawią się już pod koniec bieżącego 2012 roku.
Logan 2 i Sandoro 2 - WYPOSAŻENIE
Obydwa modele wchodzą na rynek z nową deską rozdzielczą dostępną w trzech odcieniach, z pełnym oprzyrządowaniem, nowoczesną estetyką i funkcjonalniejszymi przełącznikami nowszej generacji. Dużym udogodnieniem, jakie będzie mogło znaleźć się na pokładzie, jest multimedialne rozwiązanie Dacia Plug&Radio. Składa się na nie radio CD/MP3 z wyświetlaczem. Całość uzupełnia technologia Bluetooth pozwalająca na zestaw głośnomówiący i współpracę bezprzewodową z urządzeniami przenośnym, złącze USB/jack oraz przełączniki umieszczone przy kierownicy.
Kolejny bajer to nawigacja z dotykowym ekranem, wyposażona w dwa tryby wyświetlania: 2D i Birdview (3D). Dzięki złączu USB oraz stronie internetowej Naviextra użytkownicy będą mogli aktualizować i uzupełniać zawartość map. Inne gadżety których nie było we wcześniejszych odmianach, to czujniki parkowania, czy tempomat.
Logan 2 i Sandoro 2 - BEZPIECZEŃSTWO
W celu zapewnienia lepszej ochrony użytkownikom nowej Dacii Logan i Sandero, poprawiono rozwiązania bezpieczeństwa. Podstawowo pasy wyposażone zostały w ograniczniki siły napięcia chroniące klatkę piersiową w przypadku uderzenia. Jest system mocowania Isofix na dwóch tylnych miejscach bocznych, czy dwie przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki z przodu. Znalazł się również seryjny układ kontroli toru jazdy ESP.
Logan 2 i Sandero 2 - SILNIKI
Wraz z wejściem aut na rynek, wzbogaceniu ulegnie oferta jednostek napędowych. Pod maską zagości po raz pierwszy benzynowiec 0.9 litra TCe 90, czyli trzycylindrowiec o pojemności skokowej 898 cm3 i mocy 90 KM i 135 Nm. Kolejny silnik to znany 1.2 16V 75 KM. Wysokoprężne motory to znana gama motorów 1.5 dCi. Pierwsza odmiana generuje 75 KM 200 NM, a mocniejsza 90 KM i 220 Nm.