Nowa Dacia Sandero to atrakcyjny design nadwozia oraz przyjemny wygląd wnętrza wraz z lepszą jakością wykonania. Poza tym, auto klasy B zachowuje cechy stanowiące o sukcesie Dacii, czyli wyjątkowy stosunek ceny do przestronności i wystarczające osiągi połączone z niskim zużyciem paliwa. Do tego uzupełnieniem jest cena kształtująca się na niskim poziomie.
WYPOSAŻENIE
Sandero obejmuje trzy wersje wyposażeniowe (Access, Ambiance i Laureate) oraz podwyższoną wersję Stepway z dwoma poziomami wyposażenia. Wygląd kabiny to całkiem odmieniona deska rozdzielcza dostępna w trzech odcieniach, z pełnym oprzyrządowaniem, nowoczesną estetyką i funkcjonalniejszymi przełącznikami nowszej generacji. Dużym udogodnieniem, jakie może znaleźć się na pokładzie, jest multimedialne rozwiązanie Dacia Plug&Radio. Składa się na nie radio CD/MP3 z wyświetlaczem. Całość uzupełnia technologia Bluetooth pozwalająca na zestaw głośnomówiący i współpracę bezprzewodową z urządzeniami przenośnym, złącze USB/jack oraz przełączniki umieszczone przy kierownicy.
Kolejny bajer to nawigacja z dotykowym ekranem, wyposażona w dwa tryby wyświetlania: 2D i Birdview (3D). Dzięki złączu USB oraz stronie internetowej Naviextra użytkownicy będą mogli aktualizować i uzupełniać zawartość map. Inne gadżety których nie było we wcześniejszych odmianach, to czujniki parkowania, czy tempomat.
BEZPIECZEŃSTWO
W celu zapewnienia lepszej ochrony użytkownikom nowej Dacii Sandero, poprawiono rozwiązania bezpieczeństwa. Podstawowo pasy wyposażone zostały w ograniczniki siły napięcia chroniące klatkę piersiową w przypadku uderzenia. Jest system mocowania Isofix na dwóch tylnych miejscach bocznych, czy dwie przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki z przodu. Znalazł się również seryjny układ kontroli toru jazdy ESP.
SILNIKI
Wraz z wejściem aut na rynek, wzbogaceniu ulegnie oferta jednostek napędowych. Pod maską zagości po raz pierwszy benzynowiec 0.9 litra TCe 90, czyli trzycylindrowiec o pojemności skokowej 898 cm3 i mocy 90 KM i 135 Nm. Kolejny silnik to znany 1.2 16V 75 KM. Wysokoprężne motory to znana gama motorów 1.5 dCi. Pierwsza odmiana generuje 75 KM 200 NM, a mocniejsza 90 KM i 220 Nm.
CENA w POLSCE
silnik | ACCESS | AMBIANCE | LAUREATE | STEPWAY AMBIANCE |
STEPWAY LAUREATE |
1.2 16V 75 KM | 29 900 zł | 32 900 zł | 37 400 zł | - | - |
1.2 16V 75 KM LPG |
- | 36 400 zł | 40 900 zł | - | - |
TCe 90 KM | - | - | 39 900 zł | 40 900 zł | 45 600 zł |
1.5 dCi 75 KM | - | 40 700 zł | 45 200 zł | - | - |
1.5 dCi 90 KM | - | - | 47 700 zł | 46 700 zł | 51 400 zł |
.