Nowa Dacia Sandero i Logan w głównej mierze bazują na konstrukcji i rozwiązaniach z Renault Clio, co widać już na pierwszy rzut oka. Przede wszystkim modele mają nieprzyzwoicie podobny pas przedni do francuskiego mieszczucha, a ponieważ wszystkie egzemplarze już w standardzie będą wyposażone w LED-owe światła do jazdy dziennej, ciężko będzie ukryć to podobieństwo. Poza nowymi światłami na nadwoziu pojawiło się też kilka ciekawych przetłoczeń, dzięki czemu Sandero nie wygląda już tak "tanio", jak wcześniej.
Sprawdź:Nowa Dacia Sandero i Logan debiutują na oficjalnych zdjęciach. Francuzi nie wytrzymali - GALERIA
Więcej nadwozia, więcej miejsca
Względem poprzedników nowe Sandero i Logan są nieco niższe, ale jednocześnie odrobine dłuższe i dłuższe. Tym samym inżynierowie sprawili, że w bagażniku znalazło się więcej miejsca. Ten w hatchbacku pomieści teraz 328 litry bagażu, zaś ten w sedanie aż 528 litrów. Wraz z poszerzeniem nadwozia udało się wygospodarować więcej miejsca w kabinie m.in. na ramiona (+42 mm). Większy jest także zakres regulacji foteli oraz schowki, których łączna pojemność wynosi 21 litrów. Co ciekawe, w tunelu środkowym pojawiły się też uchwyty na kubki.
Niezłe wyposażenie
W nowej Dacii Sandero i Logan niezależnie od wersji wyposażenia na liście dodatków znajdzie się wyświetlacz komputera pokładowego, wielofunkcyjna kierownica z elektrycznym wspomaganiem, tempomat, ogranicznik prędkości, elektryczny hamulec ręczny oraz automatyczne światła. W droższych wersjach dostępna będzie również automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, system bezkluczykowy, czujniki parkowania, kamera cofania, podgrzewane fotele i czujnik deszczu. Po raz pierwszy w historii tego modelu pojawi się także elektrycznie sterowany szyberdach.
Gama silnikowa
Gamę silnikową otwiera motor benzynowy TCe o pojemności 1 litra, który generuje moc 65 KM i współpracuje z 5-biegowym manualem. Zaraz obok w ofercie pojawi się wariant o mocy 90 KM, który domyślnie będzie połączony z 6-biegowym manualem, a opcjonalnie także z przekładnią CVT. Najsilniejszym na razie w ofercie będzie 1-litrowy silnik TCe ECO-G z fabryczną instalacją LPG o mocy 100 KM, sprzężony z 6-biegową skrzynią manualną. Nie zobaczymy już natomiast 1,5-litrowego dCI.