W pełni elektryczna Skoda Enyaq iV zaliczyła świetny debiut na rynkach międzynarodowych. Na model ten zebranych zostało już około 70 000 zamówień. Na początku 2022 roku poznamy kolejny wariant tego pojazdu, a mianowicie Skodę Enyaq Coupe iV o emocjonującej linii nadwozia. Auto będzie wciąż przestronne, pięcioosobowe i pochwali się bagażnikiem o pojemności 570 litrów, ale tylna część karoserii będzie dynamicznie opadać, tworząc atrakcyjną dla oka sylwetkę SUV-a coupe. Co ciekawe, w tym aucie panoramiczny szklany dach będzie częścią wyposażenia standardowego. Auto oparte na platformie dla samochodów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen, będzie produkowane w głównej fabryce w Mladá Boleslav.
Skoda Enyaq Coupe iV będzie mierzyć 4653 mm długości, 1617 mm wysokości i 1879 mm szerokosci. Rozstaw osi wynosi 2765 mm. Duże obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach od 19 do 21 cali podkreślą charakter samochodu. Model będzie mógł zostać wyposażony w reflektory Full LED Matrix, które zbudowane są z modułów składających się z 24 diod umożliwiających indywidualne sterowanie i używanie świateł drogowych przez cały czas bez oślepiania innych użytkowników drogi. Tylne reflektory mają wykończenie przypominające strukturę kryształu, kształt litery C i wraz z dynamicznymi kierunkowskazami stanowią znak rozpoznawczy marki. Opcja Crystal Face, czyli łącznie 131 diod LED rozświetlających pionowe listwy i ramkę efektownego grilla, to kolejna z opcji. Moduły LED reflektorów Full-LED Matrix dla świateł mijania i drogowych oraz świateł do jazdy dziennej tworzą animowany efekt powitalny.
We wnętrzu głową całego pojazdu będzie 13-calowy ekran dotykowy umieszczony w centrum deski. Zapewni dostęp do systemów Infotainment oraz wszystkich funkcji pojazdu. 5,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników pokaże kierowcy najważniejsze informacje, takie jak: prędkość, dane dotyczące jazdy, nawigacja i aktywne systemy wspomagające. Opcjonalny wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością wyświetla dodatkowe informacje na szybie na wysokości wzroku kierowcy. Szeroka gama elementów standardowego wyposażenia obejmie dwustrefową klimatyzację Climatronic, bezkluczykowy system KESSY GO oraz oświetlenie Ambiente LED, które oświetla wykończenia na drzwiach i klamkach, a także przednią i tylną przestrzeń na nogi. Przejrzysta struktura wyposażenia obejmuje dziesięć opcjonalnych pakietów tematycznych, z których większość jest dostępna zarówno w wersji podstawowej, jak i bardziej wszechstronnej wersji Plus.
Skoda zaoferuje w Europie dwa rozmiary akumulatorów i trzy różne warianty. Wersja iV 60 zostanie wyposażona w akumulator litowo-jonowy o pojemności 62 kWh (58 kWh netto) i będzie dysponował napędem na tylną oś. Odmiana iV 80 również będzie charakteryzowała się napędem na tylną oś, a w połączeniu z większym akumulatorem 82 kWh (77 kWh netto) i dzięki doskonałej aerodynamice samochodu wariant ten zaoferuje jeszcze większy zasięg niż standardowy model. Wariant iV 80x będzie dysponował akumulatorem o pojemności 82 kWh, który udostępni energię dwóm silnikom elektrycznym, zapewniając napęd 4x4. Drugi silnik elektryczny zlokalizowany jest na przedniej osi. Do ładowania będzie można wykorzystać prąd stały i ładować auto z mocą do 125 kW, co zapewni bardzo szybki proces uzupełnienia energii w akumulatorze. Przy wykorzystaniu wallboxa Skoda iV Charger pojazd będzie można naładować w domu, wykorzystując prąd przemienny i moc do 11 kW.