Niektórzy fani niemieckiej marki mogą jej tego nie wybaczyć. Jednak takie mamy czasy, że liczy się każdy gram CO2, jaki trafia do atmosfery i każdy litr spalonej benzyny...
Między przednie koła Cayenne trafił więc 3-litrowy turbodiesel V6, wyposażony w system wtrysku typu common rail. Silnik ten jest doskonale znany wszystkim miłośnikom Audi – taka sama jednostka pracuje pod maską modelu A4, A6 i A8.
W Porsche trzylitrowy diesel rozwija moc 240 koni mechanicznych i ma imponujący maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm.
Tak "uzbrojona" terenówka Porsche będzie jednym z najoszczędniejszych i najbardziej ekologicznych aut w historii marki. Cayenne Diesel będzie spalał średnio 9,3 litra oleju napędowego na 100 km, a poziom emisji CO2 ma się utrzymywać na poziomie 244 gramów na kilometr.
Porsche Cayenne Diesel trafi na początek do salonów w Niemczech i Francji. Do Polski pierwsze egzemplarze dotrą prawdopodobnie w lutym 2009 roku. Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 47 250 euro.
Nowa era Porsche
2008-12-11
16:08
Porsche długo broniło się przed wprowadzeniem silnika wysokoprężnego. Ale to musiało się stać. Do sprzedaży trafił Cayenne Diesel.