Niedrogie i stylowe lub dynamiczne i bogato wyposażone - w nowej gamie Tipo każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Przebój Fiata jest na obecny na rynku już od paru lat, a producent przygotowuje nowe odmiany, by odświeżyć ofertę. Szkoda, że zabrakło tylko mocniejszego silnika, zwłaszcza że nowa odmiana Sport wygląda charakternie.
Street
Nową gamę otwiera wersja Street, która charakteryzuje się czarnymi, 16-calowymi felgami oraz lakierowanymi w tym samym kolorze obudowami lusterek. Pozycjonowana jako bardziej młodzieżowa odmiana, jest wyceniona na minimum 50 600 zł w nadwoziu sedan, 58 800 zł w hatchbacku aż do 62 300 w przypadku Station Wagona. To niewiele więcej niż podstawowy Pop, który wygląda znacznie bardziej ubogo.
Mirror
W gamie pojawiła się także wersja Mirror. Charakteryzuje się ona przyzwoitym wyposażeniem w standardzie, a jej znakiem rozpoznawczym jest 7-calowy ekran Uconnect i system multimedialny obsługujący Apple CarPlay i Android Auto. Ponadto dla wariantu Mirror przewidziano opcjonalny, niebieski lakier Venezia. Emblematy tu i ówdzie zdradzą sąsiadowi, że kupiliście Tipo Mirror, nawet jeśli nie zamówicie dodatkowo płatnego lakieru. Cena? Od 61 600 zł za sedana, 64 800 zł za hatchbacka do 68 300 za odmianę SW.
S-Design
W końcu cennik zamykają odmiany S-Design i Sport. Aż dwie wersje ze sportowym sznytem, to całkiem sporo jak na samochód, który nie ma w palecie silników nic mocniejszego niż 120-konny 1.4 T-Jet. O potencjale, który tkwi w tym silniku wiadomo od dawna, a w autach koncernu FCA występuje on obecnie w wersjach od 120 do 190-konnej. W przypadku kompaktowego Fiata jesteśmy skazani na jednostkę o podstawowej mocy. Nie zabraknie jednak wizualnych modyfikacji.
Porównaliśmy: Fiat Tipo 1.4 T-Jet vs. Skoda Rapid 1.0 TSI 110 KM
Wersja S-Design od jakiegoś czasu jest dostępna na rynku i charakteryzuje się pełnym wyposażeniem (m.in. bi-xenonowe reflektory i 7-calowy ekran systemu Uconnect), skórzaną tapicerką, czarnymi dodatkami stylistycznymi i dedykowanymi wzorami felg. S-Design jest dostępny jako Hatchback i SW. Ceny wynoszą odpowiednio 77 800 i 81 300 zł.
Sport
Nowe Tipo Sport będzie dostępne jedynie jako Hatchback. Został on ubrany w jeszcze bardziej sportowe szaty - zderzaki o nowym wzorze, imitację dyfuzora w tylnym zderzaku i 18-calowe felgi. Wnętrze charakteryzuje się akcentami w nowym kolorze total black, z kolei nadwozie w lakierze Rosso Passione wygląda bardzo interesująco. S-Design jest dostępny w hatchbacku i w SW. Ceny wynoszą odpowiednio 77 800 i 81 300 zł. Na cenę topowej odmiany Sport trzeba jeszcze poczekać, ale może ona przekroczyć 80 tys. złotych.
PEŁNY CENNIK wersji sedan - KLIKNIJ
PEŁNY CENNIK wersji hatchback - KLIKNIJ
PEŁNY CENNIK wersji Station Wagon - KLIKNIJ
Rodzina Fiata Tipo oprócz nowości estetycznych, oferuje również prostsze wersje wyposażenia: Pop, Easy i Lounge. Wszystkie z tych odmian występują w nadwoziach sedan, hatchback i kombi. Dostępne jednostki napędowe to cały czas 4-cylindrowe silniki benzynowe (1.4 95 KM, 1.4 T-Jet 120 KM) oraz wysokoprężne (1.3 Multijet 95 KM, 1.6 Multijet 120 KM). Auta są adresowane do szerokiej grupy klientów, o różnych gustach i wymaganiach w zakresie mobilności.