Już po pierwszym szybkim spojrzeniu widać, że nowe Mitsubishi L200 otrzymało bardziej wyrazistą stylistykę. Nadwozie legitymuje się innowacyjną koncepcją przedniej partii samochodu i motywem „Dynamic Shield” (dynamicznej tarczy). Podobnie zaprojektowane pasy przednie znamy już z takich modeli jak Outlander oraz Eclipse Cross. Całkowicie inaczej przedstawia się oświetlenie i elementy zderzaków, które mają świadczyć o solidnej i wytrzymałej konstrukcji.
Wnętrze choć wygląda bardzo znajomo, to zostało zmodernizowane. Pojawiła się wspólna ramka zespołu przełączników i kanałów wentylacyjnych. Z nowego materiału wykonano powierzchnie oraz przeszycia na konsoli między fotelami, na podłokietnikach i w rejonie hamulca postojowego. Pojawiły się również nowe elementy wyposażenia, w tym systemy aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Teraz L200 może mieć: system łagodzenia kolizji czołowych (FCM), system ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek bocznych (BSW + LCA), tylny sygnalizator ruchu poprzecznego (RCTA), ultradźwiękowy system łagodzenia skutków omyłkowego wciśnięcia pedału przyspieszenia (UMS), monitorowanie otoczenia samochodu, generujące widok z lotu ptaka obszaru wokół pojazdu, a także sygnały z czujników parkowania.
Mitsubishi L200 w wersjach z napędem 4WD jest wyposażone w system SuperSelect 4WD, lub system EasySelect 4WD, który ułatwia przełączanie trybów jazdy na optymalny w danych warunkach drogowych. Dzięki wprowadzeniu nowych trybów jazdy, oba systemy 4WD zapewniają lepszą sprawność w terenie. Wyposażenie obejmuje także kontrolę zjazdu ze stromego wzniesienia.
Auto otrzymało sporo szczegółowych usprawnień. Producent zapewnia, że skuteczność i wyczucie hamowania są lepsze dzięki zastosowaniu większych przednich tarcz i większych tłoczków w zaciskach hamulcowych. Jakość jazdy uległa podwyższeniu dzięki zastosowaniu większych tylnych amortyzatorów, dzięki większej ilości oleju tłumiącego wstrząsy. Zastosowanie 6-biegowej przekładni automatycznej, zamiast 5-biegowej, używanej dotychczas, umożliwiło płynniejsze i intensywniejsze przyspieszenie oraz podniosło jakość pracy przekładni. W komunikacie prasowym na temat nowego L200 nie ma słowa o silniku. Wypada się więc spodziewać, że Mitsubishi pozostało przy jednostce 2.4 o mocy 181 KM, która stosowana jest w ustępującej generacji pick-upa.