Hilux, czyli synonim motoryzacyjnego twardziela, niejednokrotnie udowodnił, że potrafi poradzić sobie w każdych warunkach i wyjdzie zwycięsko niemal ze wszystkich opresji. Obecnie Toyota po 10 latach sprzedaży siódmej generacji tego auta, wprowadza do sprzedaży następcę.
Wyczynowy prototyp oparty o takiego najnowszego Hiluxa, wykorzystuje do napędu 5-litrowy silnik V8 generujący moc 360 KM mocy. Konstrukcja otrzymała nowe lekkie nadwozie oraz wiele rajdowych usprawnień. Modyfikacji uległo m.in. całkowicie zawieszenie czy system chłodzenia silnika.
Zobacz: Toyota Hilux: ósma generacja w specyfikacji dla Europy
Toyota w budowie maszyny wzbogaciła samochód o nowe rozwiązania poprawiające komfort, aby odciążyć nieco kierowców przedzierających się przez najtrudniejsze tereny. Wnętrze zostało zbudowane od podstaw oraz odpowiednio je wyciszono dla ułatwienia rozmów między kierowcą i pilotem.
W styczniowym Rajdzie Dakar wystartuje łącznie 8 Hiluxów. Jednym z takich samochodów pojedzie polski duet Marek Dąbrowski i Jacek Czachor.