Nowa Honda Civic, która pojawi się w sprzedaży w Europie na początku 2012 roku, została opracowana z uwzględnieniem wymagań europejskiego rynku. Nowy Civic oferowany będzie wyłącznie jako w wersji hatchback 5d. Jednym z głównych celów zespołu pracującego nad nową Hondą Civic była optymalizacja jakości wykończenia wnętrza. Inżynierowie włożyli dużo wysiłku w udoskonalenie najdrobniejszych detali stylistycznych, a także poprawienie jakości montażu i wydajności aerodynamicznej, pisze serwis Mototarget. W rezultacie powstało auto, które zapewnia podróżującym komfort podczas jazdy po wszystkich nawierzchniach i w każdych warunkach.
Przeczytaj koniecznie: Nowy samochód, ale nie z salonu. Plusy i minusy
Podczas prac na d nowym Civikiem, mnóstwo czasu poświęcono testom samochodu w Europie. Pozwoliło to dostosować ustawienia auta do warunków panujących na europejskich drogach. W trakcie prac nad nową Hondą, zespół inżynierów skorzystał z komory bezechowej znajdującej się w ośrodku badawczo-rozwojowym w Swindon w Wielkiej Brytanii, aby poprawić wygłuszenie kabiny pasażerskiej. Po przeprowadzeniu badań w komorze zmodyfikowano projekt i konstrukcję podsufitki oraz sposób jej interakcji z resztą nadwozia.
Patrz także: Nowe Porsche 911 Carrera. Premiera we Frankfurcie
Kluczową rolę w poprawie jakości produktu odgrywa również wydajność aerodynamiczna nowego Civica. Członkom zespołu projektowego udało się stworzyć auto odznaczające się niskim współczynnikiem oporu oraz dobrą stabilnością podczas jazdy z dużą szybkością. Wiele godzin spędzonych na testach w tunelu aerodynamicznym Hondy zaowocowały z kolei zwiększeniem osiągów, obniżeniem zużycia paliwa, a także stworzeniem wyjątkowo cichego wnętrza.