W dniu 2 marca w godzinach wieczornych, Honda zdecydowała się pokazać kompaktowego hot-hatcha na kilkanaście godzin przed oficjalną premierą. Nasza redakcja SuperAuto24.pl uczestniczyła w tym wydarzeniu. Auto w kolorze nadwozia Championship White z czarnymi dodatkami, wygląda naprawdę dobrze. W środku panuje sportowy klimat, bo jak na prawdziwe auto z logo Type R przystało w kabinie zamontowano kubełkowe fotele obite czerwoną tapicerką. Podświetlenie zegarów i przycisków na konsoli skomponowano również w czerwonym tonie, a do tego dołożono jeszcze parę innych charakterystycznych detali.
Zobacz też: Honda Civic Type R na oryginalnych zdjęciach i wideo producenta
Najmocniejsza odmiana popularnego kompaktu wyróżnia się z zewnątrz poszerzonymi błotnikami i 19-calowymi obręczami kół, zza których prześwitują tarcze hamulcowe o średnicy 350 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo. Lampy czołowe zostały wykonane w LED-owej technologii i mają nowatorski wzór. Zderzaki są agresywne, podobnie jak pokaźny dyfuzor z czterema końcówkami układu wydechowego. Nie zabrakło wielkiego spoilera, ale nie ma na nim niestety futurystycznych lamp.
Pod maską został ulokowany 2-litrowy, 4-cylndrowy silnik VTEC TURBO z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Honda wreszcie skończyła z trzymaniem nas w niepewności i podała oficjalne dane. Benzynowy motor generuje 310 KM (przy 6500 obr./min) i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępny od 2500 obr./min). Silnik wywodzący się z serii jednostek Earth Dreams Technology kręci się aż do 7 000 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 5,7 sekundy, a to oznacza, że nowy Type R jest obecnie najszybszym hatchbackiem z napędem na przednie koła na świecie. Prędkość maksymalna to 270 km/h! Jednostka współpracuje z 6-biegpwą skrzynią manualną.
Nowa Honda Civic Type R wejdzie do sprzedaży w Europie latem tego roku.