Nowa Honda Civic zostanie opracowana na zupełnie nowej platformie, lecz nie tylko z tego powodu jest niezwykle istotnym samochodem dla marki. Po raz pierwszy takie same egzemplarze trafią na rynek europejski jak i amerykański. Honda, podobnie jak Ford, zamierza zmniejszać różnice pomiędzy ofertami na różne kontynenty.
W najbliższym czasie podzielimy się informacjami i wrażeniami z pierwszych jazd hatchbackiem, lecz na razie warto skupić się na wersji R. Okazuje się, że samochód będzie miał o wiele niżej położony środek ciężkości niż „cywilne” auto, a Civic Type R dalej będzie miał napęd na przednią oś.
Zobacz też: Nowa Honda Civic X w kilku tuningowych wariacjach
Jak powiedział główny inżynier Hondy, Mirsuru Kariya, nowy Civic Type R (premiera pod koniec roku) będzie opcjonalnie dostępny... ze skrzynią CVT! Ta konstrukcja znana jest głównie z hybryd, charakteryzuje się bowiem sporą wydajnością. Przekładnia zamontowana w Type R ma być przygotowana do gwałtownych przyspieszeń.
Standardowo jednak Civic Type R oferowany będzie z sześciobiegowym "manualem". Dwusprzęgłowa skrzynia została wykluczona. Jednostka napędowa zostanie przeniesiona z obecnej generacji (dwulitrowa benzyna z turbo i systemem zmiennych faz rozrządu), jednak ma ona generować około 320 koni mechanicznych.