Honda FCEV Concept otrzymała charakterystyczne, bardzo płynne linie nadwozia, podkreślające ultra-aerodynamiczną sylwetkę. Wóz najprawdopodobniej jest bezpośrednim nawiązaniem do zaprezentowanego podczas targów w Los Angeles w 2007 roku modelu Honda FCX Clarity, który podobnie wykorzystywał system produkcji energii z ogniw wodorowych.
Zobacz koniecznie: Nowa Honda Civic Type R pierwszy raz bez kamuflażu
W przypadku FCEV ponownie postawiono na ogniwa wodorowe, jednakże tym razem w bardziej niekonwencjonalny i zaawansowany sposób. Honda twierdzi, że tym razem po raz pierwszy udało się umieścić cały system wytwarzania energii w miejscu, w którym miał znajdować się silnik. W praktyce oznacza to, że inżynierowie mają więcej możliwości w kwestii aranżacji wnętrza kabiny pasażerskiej, a także pozostałych mechanicznych elementów. Honda FCEV Concept pomimo swojego spektakularnego wyglądu, została więc zaprojektowana analogicznie jak pojazd zasilany silnikiem spalinowym.
Na chwilę obecną, nie są jeszcze znane żadne szczegółowe informacje techniczne odnośnie możliwości tego układu napędowego. Honda informuje, że w porównaniu do modelu FCX Clarity, nowy koncept FCEV będzie dysponował mocą większą o 60% przy jednoczesnym zmniejszeniu rozmiarów podzespołów o 33%. Maksymalny zasięg samochodu ma wynosić nieco poniżej 500 kilometrów, a czas pełnego tankowania ma zamknąć się w magicznych 3 minutach.