Nowa Honda HR-V wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku. Klienci zainteresowani zakupem tego pojazdu już mogą zgłosić się do producenta za pośrednictwem strony internetowej Hondy - KLIKNIJ TUTAJ. HR-V to kolejny pojazd w gamie modelowej, który otrzymał emblemat e:HEV (gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” – technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną). To trzeci hybrydowy samochód po odświeżonym CR-V i nowym Jazzie, które pojawiły się w ofercie Hondy w 2020 roku. HR-V e:HEV dołącza do gamy zelektryfikowanych modeli Hondy, zgodnie ze zobowiązaniem firmy, iż do końca 2022 roku, europejska gama jej głównych modeli zostanie wyposażona w napędy korzystające z energii elektrycznej.
Testowaliśmy: Gdyby jeździła nią moja babcia, chętnie bym ją pożyczał. Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid e-CVT - TEST, OPINIA
Honda na razie nie podała jeszcze szczegółów na temat układu hybrydowego. Należy się jednak spodziewać, że będzie to rozwiązanie znane już z modelu Jazz. W pojeździe klasy B układ to połączenie benzynowego silnika 1.5 pracującego w cyklu Atkinsona z dwoma motorami elektrycznymi. Jeden jest zintegrowany z silnikiem spalinowym i pełni rolę generatora prądu (energia elektryczna jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym), a drugi silnik napędza koła. Cały system może pracować w trybie elektrycznym, hybrydowym lub tylko spalinowym. Na oficjalną informację o szczegółach napędu i osiągach Hondy HR-V e:HEV musimy poczekać.
Honda HR-V e:HEV wyróżnia się sylwetką typową dla modeli segmentu SUV, stylistycznie nawiązującą do kompaktowego coupe. Producent w swoim komunikacie prasowym informuje, że nowy model ucieleśnia filozofię spójnej, czystej, nowoczesnej stylistyki marki, charakteryzującej najnowsze modele Hondy, zgodnie z kluczowymi pojęciami funkcjonalności.
Zobacz też: Wygląd uroczej pandy i rybki w kabinie! Elektryczna Honda e - TEST, OPINIA, WIDEO
W wyglądzie zewnętrznym uwagę przykuwa odważnie nakreślona, zintegrowana osłona chłodnicy, wydłużona maska i wyraziste, bardziej pionowe boki. Dzięki tym zabiegom uzyskano dodatkową przestrzeń we wnętrzu samochodu. Środek maski znajduje się nisko i jest płaski, a odważnie poprowadzone linie boczne biegną do podstawy słupków A. Tylne światła zostały połączone świetlną listwą, przebiegającą przez całą klapę kufra. Niebieskie logotypy marki Honda informuje z daleka, że samochód jest hybrydą.
Dzięki przemyślanemu rozmieszczeniu elementów hybrydowego układu napędowego, auto odznacza się wyjątkową przestronnością. Producent chwali się, że nowa Honda HR-V legitymuje się wiodącą w swoim segmencie wielkością wnętrza, zapewniając komfortowe warunki podróżowania dla czterech dorosłych pasażerów.
PORÓWNALIŚMY: Nieoczywiste, japońskie hybrydy. Subaru Forester e-BOXER vs. Honda CR-V Hybrid - TEST, OPINIA
Kabina pasażerska została wykończona nowoczesnymi tkaninami i miękkimi w dotyku materiałami. Nowoczesna, minimalistyczna estetyka, widoczna w projekcie deski rozdzielczej, to efekt uporządkowania wnętrza i kokpitu, w którym wszystkie elementy zostały rozmieszczone w przemyślany sposób, by wzmocnić poczucie przestronności. Jest ono potęgowane przez nowy układ wentylacji kabiny, który tworzy kurtynę świeżego powietrza obok i nad pasażerami, dzięki wyjątkowym nawiewom w kształcie litery L, umieszczonym w górnych narożnikach deski rozdzielczej.
Dzięki kompaktowemu, zintegrowanemu układowi napędowemu Hondy oraz centralnie umieszczonemu zbiornikowi paliwa, w modelu HR-V e:HEV zachowano wyjątkowo funkcjonalny system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.