Auto miało swój debiut podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles jednak europejska wersja delikatnie różni się od tej zaprezentowanej w Stanach Zjednoczonych. W porównaniu do amerykańskich modeli HR-V, różnice można zauważyć przede wszystkim w przedniej części nadwozia. Linia całego nadwozia jest dynamiczna a zwężająca się linia okien tylko to podkreśla.
Zobacz też: Nowa Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM AT9: mocny mały diesel i 9-biegowy automat
Wewnątrz Japończycy zastosowali materiały wysokiej jakości. Nie zapomniano o systemie Magic Seats, dzięki umieszczeniu zbiornika paliwa pod podłogą. Tylny rząd siedzeń rozkłada się w proporcji 60:40. Dodatkowo można go przesuwać co pozwala regulować pojemność bagażnika. Ten ostatni standardowo oferuje 453 l pojemności, a po rozłożeniu tylnych oparć przestrzeń bagażowa wzrasta do 1026 l.
Honda przygotowała trzy stopnie wyposażenia do nowej HR-V: Comfort, Sport i Elegance. W przypadku dwóch ostatnich w standardzie znajdziemy m.in. system Honda Connect z 7-calowym, dotykowym ekranem ciekłokrystalicznym. Na ekranie mogą być wyświetlane podstawowe informacje o samochodzie czy mapy nawigacji - również można skonfigurować smartfona.
Przeczytaj też: TEST Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport: sprawdzony pomysł na kompakt
Przy debiucie w sprzedaży Honda HR-V będzie oferowana z dwoma jednostkami: benzynową 1.5 i-VTEC generującą 130 KM i wysokoprężną 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM. Za przeniesienie napędu odpowiadać może 6-biegowa przekładnia manualna, a z dieslem opcjonalny automat o 5 przełożeniach. Być może w przyszłości pojawi się 160-konny diesel.
Honda HR-V zadebiutuje w salonach latem 2015 roku.