Nowa Kia Ceed wyróżnia się dynamicznym wyglądem oraz innowacyjnymi technologiami, które wpływają na poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróżowania. Wraz z pojawieniem się nowej generacji, zmianie uległa także pisownia nazwy tego modelu. Oznaczenie cee'd wypiera znacznie łatwiejszy w zapisie Ceed. Pojazd zaprojektowany w europejskim centrum designu, które mieści się we Frankfurcie w Niemczech, w porównaniu z poprzednikiem stał się o 23 mm niższy oraz o 20 mm szerszy. Rozstaw osi jest taki sam i mierzy 2650 mm.
Kabina to przede wszystkim nowy sposób rozplanowania tablicy rozdzielczej, znany z innych nowych modeli marki. Deska charakteryzuje się zdecydowanymi poziomymi liniami, jest bardziej smukła i zamontowano w niej ekran dotykowy systemu multimedialnego (7 lub 8 cali). Stylistom oraz inżynierom udało się wygospodarować większą przestrzeń i lepsze poczucie przestronności wnętrza. Kierowca ma niższą pozycję, pasażer obok więcej miejsca nad głową, a podróżni z tyłu większą przestrzeń na wysokości ramion. Dzięki nowej płycie podłogowej także urósł bagażnik, którego pojemność wynosi 395 litrów.
Benzyny i diesle
Klienci otrzymają do wyboru kilka silników. Wśród benzynowych jednostek napędowych znajdą się: 1.0 T-GDi (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 120 KM oraz nowy 1.4 T-GDi 140 KM wypierający silnik wolnossący 1.6 GDI. Podstawowym motorem będzie 100-konna jednostka 1.4 MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa.
Wysokoprężne motory to 1.6 CRDi w wersjach 115 KM i 136 KM (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) wyposażono w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) w celu znacznego zmniejszenia emisji spalin. Nowy silnik emituje mniej dwutlenku węgla, cząstek stałych i NOx w porównaniu z wcześniejszymi silnikami Diesla, które Kia stosowała w swoich modelach. Każdy silnik będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią mechaniczną, a nowy 1.4-litrowy T-GDi i 1.6-litrowe CRDi opcjonalnie będą mogły być łączone z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową. System wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select) pozwoli dostosować reakcje wybranych podzespołów nowego Ceeda do stylu jazdy kierowcy (ustawienia Normal lub Sport).
Bezpieczniejsza podróż
Oprócz seryjnych siedmiu poduszek powietrznych, nad bezpieczeństwem podróżnych dodatkowo będą czuwały zaawansowane aktywne systemy wspomagające kierowcę, ograniczające ryzyko kolizji. W skład układów wchodzą: asystent świateł drogowych (High Beam Assist), system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Warning), system utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), system monitorowania obszaru przed autem (Forward Collision Warning) z funkcją automatycznego hamowania (Forward Collision-Avoidance Assist). Nowy Ceed jest pierwszym modelem marki Kia sprzedawanym w Europie, dostępnym z systemem utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Following Assist). Lane Following Assist kontroluje przyspieszenie, hamowanie i prowadzenie auta w zależności od prędkości jazdy samochodów znajdujących się z przodu. Do zachowania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu system wykorzystuje czujniki, które działają w zakresie prędkości od 0 do 130 km/h.
Kolejne systemy w jakie może zostać uzbrojony Ceed to: aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, monitorowanie martwego pola widzenia lusterek, wspomaganie zmiany pasa ruchu (Blind Spot Collision Warning), ostrzeganie przed kolizją przy wyjeździe z miejsca parkingowego tyłem (Rear Cross-Traffic Collision Warning) czy wspomaganie parkowania (Smart Parking Assist) i rozpoznawanie pieszych
Wyposażenie podstawowe
Kie Ceed w Polsce kosztuje minimum 61 900 zł. W porównaniu z 5-drzwiowym poprzednikiem kwota ta jest wyższa o 5000 zł. Wzrost ceny został podyktowany lepszym wyposażeniem podstawowym. Bazowa cena obejmie m.in.: manualną klimatyzację, światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, podłokietnik w konsoli środkowej, komplet elektrycznie regulowanych szyb, tempomat, ogranicznik prędkości, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, asystenta utrzymania pasa ruchu, funkcję autonomicznego przełączania pomiędzy światłami drogowymi a mijania, system autonomicznego hamowania, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia.
Kia Ceed - pełny polski CENNIK
*dopłata do nadwozia kombi - 4000 zł
silnik/wersja | S | M | L | GT Line |
1.4 MPI 100 KM 6MT | 61 990 zł | 67 990 zł | 72 990 zł | - |
1.0 T-GDI 120 KM 6MT | 66 490 zł | 72 490 zł | 77 490 zł | 89 490 zł |
1.4 T-GDI 120 KM 6MT | 70 670 zł | 76 490 zł | 81 490 zł | 93 490 zł |
1.4 T-GDI 140 KM 7DCT | - | 82 490 zł | 87 490 zł | 99 490 zł |
1.6 CRDI 115 KM 6MT | 75 990 zł | 81 990 zł | 86 900 zł | 98 990 zł |
1.6 CRDI 115 KM 7DCT | - | 87 990 zł | 92 900 zł | 104 990 zł |
1.6 CRDI 136 KM 6MT | - | 84 990 zł | 89 990 zł | 101 990 zł |
1.6 CRDI 136 KM 7DCT | - | 90 990 zł | 95 990 zł | 107 990 zł |