Nowa Kia Picanto – wyrośnięty maluch

2011-04-18 14:00

Nowy model swojego najmniejszego auta Kia zaprezentowała w Genewie. Auto znacznie zmodernizowano stylistycznie i konstrukcyjnie. Jest także większe od swojego poprzednika o tej samej nazwie.

Nowa Kia Picanto, to jak zapewnia jej producent samochód niewielkiej postury, lecz w pełni dojrzały. − Nie tylko w Europie ale i w wielu innych krajach świata rynek samochodów małych i kompaktowych stanowi znaczny procent sprzedaży globalnej, dlatego też nowe Picanto ma tak wielkie znaczenie dla Kia w tym przełomowym dla nas roku – mówi Hyoung-Keun Lee, wiceprezes Kia Motors Corporation.

Przeczytaj koniecznie: Salon Genewa 2011, Kia pokaże nowe Kia Picanto i Kia Rio

Długość całkowita auta wzrosła o 60 mm, czyli do prawie 3,6 m − przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. W połączeniu z nową konstrukcją wnętrza oznacza to większą przestrzeń na nogi kierowcy i przedniego pasażera  i zwiększoną do 200 litrów, czyli  o 27 % objętość bagażnika.

>>> VW Golf 1994 rok, cena od 3000 zł

Picanto oferowane będzie w dwóch wersjach nadwoziowych − pięcio- i trzydrzwiowej. Auto przypomina nieco spokrewnionego z nim technicznie najmniejszego Hyundaia - model i10.

Wyposażenie

Nowe model Picanto otrzymał bogatsze wyposażenie, obejmujące m.in. szybę czołową z filtrem UV, automatyczną klimatyzację, elektrycznie składane lusterka boczne, światła główne z funkcją oświetlenia drogi do domu i „powitania”, fotel pasażera z szufladką na drobiazgi, pojemnik podpodłogowy na podręczne przedmioty, wysuwane uchwyty na puszki/butelki z podświetleniem, podświetlane lusterka kosmetyczne w zasłonach słonecznych oraz zachęcający do bardziej ekonomicznej jazdy wskaźnik optymalnego punktu zmiany biegów.

Do innych nowości należą: bezkluczykowy system uruchamiania samochodu z przyciskiem start/stop silnika, gniazda AUX, IPoda i USB, radioodtwarzacz RDS/CD/MP3, głośnomówiący system komunikacji Bluetooth ze sterowaniem głosowym, aktywne zagłówki, powietrzna poduszka kolanowa kierowcy, fotele i koło kierownicy z podgrzewaniem elektrycznym, czujniki cofania oraz obniżający zużycie paliwa, automatyczny system ISG (zatrzymywania i uruchamiania silnika podczas krótkiego postoju).

Silniki

Pod maskę nowego Picanto trafią do wyboru trzy wersje silnika Kappa: czterocylindrowa o pojemności 1248 cm3 rozwijająca moc 85 KM i  moment obrotowy 121 Nm oraz dwie trzycylindrowe  o pojemności 998 cm: benzynowa i ‘Bi-Fuel’ (alternatywnie zasilana gazem LPG lub benzyną). W wersji benzynowej moc silnika wynosi 69 KM a moment obrotowy 95 Nm. Wersja ‘Bi-Fuel” wytwarza moc  82 KM i moment  94 Nm.