Nowy model Rio jest dłuższy, szerszy i niższy, a jego rozstaw osi został wydłużony o 70 mm, co znacznie zwiększa przestrzeń dostępną dla pasażerów i na bagaż. Dostępne w Europie w wersji pięciodrzwiowej i trzydrzwiowej, nowe Rio ma od nowa określić swoją pozycję w jednym z najbardziej konkurencyjnych segmentów, czyli segmencie B. Prowadzone przez ekspertów Kia badania rynkowe przewidują, że globalne zapotrzebowanie na samochody segmentu B znacznie wzrośnie w następnych dwóch latach.
Przeczytaj koniecznie: Cruze. Najpopularniejszy Chevrolet na świecie
Nowe Rio dostępne będzie w Europie w dwóch wersjach nadwozia: 5-drzwiowej i 3-drzwiowej. Wersja 5-drzwiowa dostępna będzie w Polsce w sprzedaży od września. Od września będzie można również składać zamówienia na wersję 3-drzwiową jednak realizacja tych zamówień nastąpi pod koniec pierwszego kwartału roku 2012. Pojemność bagażnika wynosi 288 litrów. Obie odmiany będą produkowane wyłącznie w zakładzie Kia w Sohari w Korei.
Patrz także: Nowe BMW serii 1. Cena od 99 900 zł. VIDEO
Z przodu nowe Rio prezentuje swoją własną interpretację charakterystycznej dla marki osłony chłodnicy, zintegrowaną z przednimi reflektorami. Z boku odpowiednia proporcja szyb do karoserii wraz z pochylonym do przodu, klinowatym kształtem pojazdu i niską linią dachu tworzą dynamiczną, sportową sylwetkę, podobnie jak miało to miejsce np. w przypadku nowego Picanto. Model podkreśla też związek z większym Sportage mocnym i stabilnym tyłem, wysoko poprowadzonymi nadkolami i ostrym kątem tylnej szyby. Nowe Rio dostępne będzie w 10 kolorach nadwozia: biały, czarny , jasnosrebrny, czerwony Signal, beżowy Fresh, niebieski Electronic, niebieski Deep, brązowy Wendy, grafitowy i żółty Carmel. W zależności od wersji wyposażenia klienci mają do wyboru trzy kolory wnętrza– brązowy, czarny i pustynny beżowy.
>>> Kia Rio 2006 r. – cena od 21,9 tys. zł
Nowe Rio dostępne będzie w Polsce z trzema silnikami trzy- i czterocylindrowymi o mocy od 75 do 109 KM. W wersji z silnikiem diesla, nowe Rio będzie dostępne z trzycylindrowym motorem 1.1 wyposażonym w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, zapewniającą moc 75KM. Klienci, którzy wolą silnik benzynowy, mają do wyboru jednostkę 1.4 109KM Gamma lub 1.2 85KM Kappa. Standardowe wyposażenie każdego Rio obejmuje m.in. poduszki powietrzne czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, pełnowymiarowe kurtyny, system stabilizacji toru jazdy ESC, ABS - System zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania, EBD - system rozdziału siły hamowania oraz blokadę otwarcia drzwi tylnych przez dzieci z wnętrza auta. Standardem jest także pełnowymiarowe koło zapasowe.