Kolejne wcielenie modelu Kia Sportage przedstawia nową stylizację nadwozia oraz bardziej wyrafinowane wnętrze. Światła główne nie są już zintegrowane z atrapą chłodnicy - zostały przesunięte ku tyłowi i umieszczono je wzdłuż ostrych przetłoczeń pokrywy silnika i wyraźnie zaznaczonych nadkoli. Centralnie w przód wkomponowano charakterystyczny grill w kształcie tygrysiego nosa. Widać lekko opadającą ku tyłowi linię dachu, spory zwis z przodu i niewielki z tyłu. To wszystko wraz dużym rozstawem osi i pokaźnymi rozmiarami obręczy kół sprawia, że nowa Kia Sportage prezentuje się okazale i bardzo dynamicznie. Za stylizację odpowiada europejskie studio designu Kia we Frankfurcie, współpracujące z centralą w koreańskim Namyang i atelier projektowym Irvine w Kalifornii.
Przeczytaj: TEST Kia Cee'd 1.0 T-GDi GT Line: piątkowa uczennica
Rozstaw osi został przedłużony o 30 mm, co wpłynęło na wygospodarowanie większej ilości miejsca w kabinie. We wnętrzu koreański producent zwrócił się w stronę poprawy funkcjonalności i jakości. Kabina ze spłaszczoną u dołu kierownicą i intuicyjnie zaprojektowanym panelem obsługi przyrządów wypada bardzo ergonomicznie. Centralne miejsce w desce zajmuje wyświetlacz zestawu multimedialnego, a poniżej ulokowano konsolę z równo zgrupowanymi obok siebie przyciskami. Większe wymiary nadwozia przekładają się na wzrost pojemności bagażnika, który urósł z 465 l do 503 litrów, a dzięki dwupoziomowej podłodze jest teraz bardziej praktyczny niż poprzednio.
Pod maską montowane są silniki benzynowe i wysokoprężne o różnych mocach. Podstawowy to 1.6 GDI 132 KM z napędem kół przednich. Mocniejszy 1.6 T-GDI 177 KM występuje w wariancie 2WD lub 4 WD. Silniki diesla są trzy - 1.7 CRDI 115 KM jest łączony tylko z napędem 2WD. Większy motor 2.0 CRDi 136 KM seryjnie posiada napęd 4WD, podobnie jak mocniejszy wariant 2.0 GDI 185 KM. Podstawową skrzynią jest 6-biegowy manual, a w opcji z silnikiem 1.6 T-GDI można zamówić automat 7DCT, a w najmocniejszym dieslu 6-biegowy automat. Nowość dla modelu Sportage to usportowiony pakiet stylizacyjny GT Line.
Kia Sportage objęta jest 7-letnią gwarancją fabryczną producenta (lub do przebiegu 150 000 km). Wyposażenie drugiej wersji M zawiera: klimatyzację manualną z nawiewami na tylne siedzenia, światła do jazdy dziennej LED z czujnikiem zmierzchu, elektrykę wszystkich szyb, elektrykę lusterek wraz ze składaniem, skórzane wykończenie kierownicy i drążka zmiany biegów, bluetooth z zestawem głośnomówiącym, tempomat z ogranicznikiem prędkości, zdalne sterowanie centralnym zamkiem, składany kluczyk, alarm obwodowy i immobilizer, radioodtwarzacz CD, MP3 z RDS, port USB, złącze AUX, 6 głośników, felgi aluminiowe 17", relingi dachowe w kolorze.
.
Kia Sportage IV generacji - polski CENNIK
.
silnik/wersja | napęd | S | M | L | GT Line | XL |
1.6 GDI 132 KM 6MT | 2WD | 74 990 zł | 80 990 zł | 92 990 zł | - | - |
1.6 T-GDI 177 KM 6MT | 2WD | - | - | - | 109 990 zł | - |
1.6 T-GDI 177 KM 6MT | 4WD | - | - | - | 117 990 zł | - |
1.6 T-GDI 177 KM 7DCT |
4WD | - | - | - | 124 990 zł | - |
1.7 CDRi 115 KM 6MT | 2WD | - | 90 990 zł | 102 990 zł | - | 116 990 zł |
2.0 CDRi 136 KM 6MT | 4WD | - | 104 990 zł | 116 990 zł | - | - |
2.0 CDRi 185 KM 6MT | 4WD | - | - | 121 990 zł | 129 990 zł | 135 990 zł |
2.0 CDRi 185 KM 6AT | 4WD | - | - | 127 490 zł | 135 490 zł | 141 490 zł |