Nowy Mercedes-Benz Klasy S, podobnie jak pozostałe modele w gamie, doczekał się niskoemisyjnego wariantu z wtyczką. Wersja o oznaczeniu S 580 e to pierwsza "S-ka" z czwartą generacją napędu hybrydowego, co oznacza, że na jednym ładowaniu powinna przejechać ponad 100 kilometrów (od 104 do 121 km według WLTP) na samym prądzie - to dwukrotnie więcej w porównaniu z poprzednikiem. W tym modelu bazą dla hybrydowego zespołu napędowego jest rzędowa, 6-cylindrowa jednostka benzynowa (M 256) o mocy 367 KM i 500 Nm.
Silnik współpracuje z motorem elektrycznym o mocy 150 KM i 480 Nm, co w efekcie przekłada się na łączną moc systemową 510 KM i 750 Nm. Za przenoszenie napędu na tylne koła odpowiada automatyczna skrzynia 9G-TRONIC, dzięki czemu sprint od 0 do 100 km/h to kwestia 5,2 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu to 250 km/h, jednak w trybie elektrycznym może rozwinąć prędkość 140 km/h.
Model S 580 e (od 557 500 zł), dostępny również w dłuższej wersji (od 577 500 zł) w standardzie posiada trójfazową ładowarkę AC o mocy 11 kW, natomiast obsługuje także szybkie ładowanie prądem stałym DC o mocy 60 kW, co rezultacie pozwala na naładowanie akumulatora hybrydowej Klasy S w niespełna 30 minut.
Zelektryfikowane V8
Gama silnikowa nowej Klasy S została także niedawno poszerzona o miękką hybrydę S 580 4MATIC (od 569 900 zł) z benzynowym silnikiem V8 i rozruszniko-alternatorem drugiej generacji z 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. W tym wydaniu pod maską pracuje benzynowe V8 o pojemności 4-litrów, które generuje moc 503 KM i 700 Nm. Limuzyna z napędem na wszystkie koła osiąga pierwszą "setkę" w 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.
Ten wariant, podobnie jak hybrydowy plug-in, jest dostępny z dłuższym rozstawem osi (od 589 900 zł). W ramach modyfikacji Mercedes-Benz wzbogacił wyposażenie swojej flagowej limuzyny. Oferta obejmuje teraz aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL oraz nowe opcje z zakresu bezpieczeństwa i komfortu znane już z Mercedesa-Maybacha Klasy S, np. Asystenta wnętrza MBUX z tyłu oraz podajnik tylnych pasów bezpieczeństwa.
Dane techniczne i ceny
Wersja | Silnik | Moc | Napęd | Skrzynia | 0-100 km/h | Prędkość maks. | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S 580 e | R6, 3-litrowy |
367 KM (+150 KM) 500 Nm (+480 Nm) |
Na tylną oś | 9G-TRONIC | 5,2 s |
250 km/h (140 km/h w trybie ELECTRIC) |
od 557 500 zł |
S 580 4MATIC | V8, 4-litrowy | 503 KM i 700 Nm | Na wszystkie koła | 9G-TRONIC | 4,4 s | 250 km/h | od 569 900 zł |