Poczciwa Łada Niva nareszcie doczeka się rewolucji. Ten terenowy samochód dzięki swojej prostej konstrukcji i braku jakiegokolwiek zaawansowania technicznego, potrafi naprawdę daleko zajechać i jest najcześciej spotykanym autem z napędem na cztery koła w Rosji. Pojazd ten produkowany od dziesięcioleci w niemal niezmienionej formie, doczeka poważnego następcy. Grupa Renault będąca właścicielem m.in. rumuńskiej Dacii oraz rosyjskiego AvtoVAZ, postanowiła zunifikować nowe modele Dacii z Ładą mającą mocno ugruntowaną pozycję w Rosji. Należy się spodziewać, że całkiem nowa Łada Niva, którą zresztą oficjalnie potwierdzono w zwiastunie wideo, będzie współdzielić podzespoły z zapowiedzianą Dacią Bigster - ZOBACZ TUTAJ. Samochody te w produkcyjnych odmianach pojawią się na rynku w podobnym czasie, przed 2025 rokiem.
Łada i Dacia znajdujące się w ramach Grupy Renault, pozostaną odrębnymi spółkami, ale obie będą miały produkty oparte na platformie CMF-B. Niva będzie korzystać więc z rozwiązań używanych również przez najnowsze Dacie Logan i Sandero, a także Renault Clio i Captur oraz Nissana Juke. Oferta jednostek napędowych zostanie ogłoszona w odpowiednim czasie, ale powinna obejmować kilka silników benzynowych oraz układ hybrydowy E-Tech, który jest obecny już w modelach Clio i Captur, jako pełna hybryda i hybryda typu plug-in. W tych okolicznościach należy więc oczekiwać auta znacznie bardziej skomplikowanego w stosunku do znanej do tej pory poczciwej Nivy. Jeśli auto ma być produktem międzynarodowym, w wyposażeniu pojawią się konkretne systemy odpowiedzialne za bezpieczeństwo oraz elementy podnoszące komfort podróżowania.
Co pokazuje krótka zapowiedź? Nowa Łada Niva ma być uniwersalnym pojazdem, otrzyma kompaktowe rozmiary i zachowa swój legendarny styl. Pierwszy szkic zdradza, że w designie auta zostanie zawartych sporo charakterystycznych elementów nadwozia, przywodzących wspomnienia o dzielnym klasyku. Mowa m.in. o rozpoznawalnej atrapie wlotu powietrza oraz kierunkowskazach umieszczonych nad reflektorami przy samej masce.