Czy ten samochód faktycznie okaże się tak dobry, jakim przedstawia go japoński producent? To dopiero okaże się, gdy pierwsze egzemplarzy nowej Mazdy 2 pojawią się w salonach. Tymczasem Mazda zachwala, że hatchback wyznacza nowe standardy w segmencie małych samochodów.
Mazda udoskonaliła gamę wydajnych zespołów napędowych SKYACTIV z myślą o ich wykorzystaniu w segmencie B, oferując zestaw silników, cechujących się nietypowo wysokimi (jednostki benzynowe) i niskimi (silnik Diesla) stopniami sprężania. Pod maską Mazdy 2 znajdziemy silnik wolnossący SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1.5 litra i trzech wersjach mocy (75 KM, 90 KM i 115 KM), a w drugiej połowie 2015 roku również małolitrażowy silnik Diesla SKYACTIV-D (1.5 litra 105 KM i 220 Nm). W ofercie dostępne są ręczne skrzynie biegów o 5 lub 6 przełożeniach (w zależności od wariantu mocy silnika) oraz 6-przełożeniowy automat.
Zobacz też: Mazda 6 Sedan i Sport Kombi po liftingu: mamy pełny polski CENNIK
W ofercie jest bogate wyposażenie taki jak: MZD Connect – multimedialny system rozrywki i łączności, pierwszy w klasie wyświetlacz przezierny Head-up, czy najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego (monitorowanie martwego pola, wspomaganie hamowania w ruchu miejskim, automatyczne przełączanie świateł drogowych /mijania oraz system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
Nowa Mazda 2 - CENA w Polsce
silnik/wersja | SkyGO | SkyMOTION | SkyENERGY | SkyPASSION |
1.5 SKY-G 75KM 5MT | 50 900 zł | 52 900 zł | - | - |
1.5 SKY-G 90KM 5MT | - | 54 400 zł | 58 900 zł | - |
1.5 SKY-G 90KM 6AT | - | 57 400 zł | 61 900 zł | 64 900 zł |
1.5 SKY-G 115KM 6MT i-ELOOP | - | - | - | 63 900 zł |