Przyjęło się już, że nowe pojazdy Mazdy opierają się o lansowaną przez Japończyków stylizację KODO i technologię Skyactiv. To ważne aspekty, ponieważ bardzo wpływają na atrakcyjny wygląd i przemyślane rozwiązania.
Wnętrze auta cechuje się bogatym wyposażeniem oraz dobrej jakości wykończeniem. W Mazdzie 2 znajdziemy m.in. wyświetlacz HUD, który pojawi się jako pierwszy w klasie. Dodatkowo oferowany będzie również multimedialny system MZD Connect. Lista systemów bezpieczeństwa jest długa i obejmuje takie pozycje jak Blind Spot Monitoring (BSM) odpowiadający za monitorowanie martwego pola. Przy najmocniejszym benzynowym motorze pojai się mechanizm odzyskujący energię z hamowania - system i-ELOOP.
Przeczytaj: Honda Civic IX kontra nowa Mazda 3 - porównanie japońskich hatchbacków
Pod maską w europejskiej gamie będzie pracować jeden z czterech silników (trzy benzynowe i jeden diesel). Wszystkie mają pojemność 1.5 litra. Benzynowe to Skyactiv-G o mocach: 75 KM i 135 Nm, 90 KM i 148 Nm oraz 115 KM i 148 Nm. Diesel Skyactive-D generuje 105 KM i 220 Nm. Wszystkie cztery jednostki cechują się niskim zużyciem paliwa i spełnianiem najwyższych standardów dotyczących emisji spalin Euro 6 (według producenta benzyniaki: 4,5-4,9 l/100 km, diesel 3,4 l/100 km). Producent oferuje do silników 5- i 6-biegowe skrzynie manualne lub 6-biegową przekładnię automatyczną Skyactive-Drive, a także mechanizm Start/Stop wpływający na zmniejszenie zużycia paliwa.
Sprzedaż nowej Mazdy 2 rozpocznie się w Polsce w przyszłym roku.