Mazda Motor Poland świętuje 10. rocznicę działalności na polskim rynku. Sprzedaż samochodów oficjalnie rozpoczęła się w połowie 2008 roku bazując na 11 punktach dealerskich w całym kraju. Po pierwszym roku sieć urosła już do 20 autoryzowanych salonów sprzedaży i 15 serwisów. W ciągu pierwszych 12 miesięcy Polacy kupili 3145 samochodów Mazda, co przekroczyło wstępnie zakładane plany. A był to dopiero początek…
Dziś sieć sprzedaży tworzy 32 dealerów i 10 punktów ASO, a średnia sprzedaż na punkt dealerski to ponad 380 samochodów rocznie, co jest najwyższym wynikiem wśród wszystkich rynków Mazdy w Unii Europejskiej. Od stycznia do końca listopada br. nabywców znalazło łącznie 11 340 samochodów i wynik ten pozwala prognozować, że w kończącym się właśnie roku po raz kolejny pobity zostanie rekord wielkości sprzedaży.

i
„Motto naszej marki „Drive Together” odnosi się nie tylko do przyjemności podróżowania samochodem. To credo całego zespołu Mazda Motor Poland, który liczy obecnie niemal 40 osób, a to niejednokrotnie mniej niż załoga wielu z naszych dealerów. O efektywności naszej pracy doskonale świadczą nie tylko wyniki sprzedażowe Mazdy w Polsce, ale także partnerska i bardzo zrównoważona polityka współpracy w ramach sieci dealerskiej, która sprawia, że już od 4 lat Mazda jest postrzegana przez właścicieli salonów jako najbardziej pożądana marka. Przez trzy lata z rzędu zajmowaliśmy także pierwsze miejsce w wynikach badania satysfakcji dealerów. Co więcej, to właśnie w Polsce synergia działań handlowych i marketingowych pozycjonuje Mazdę jako pretendenta do klasy premium”
– podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Polska od 2011 r.

i
Nowa Mazda 3
Podczas imprezy podsumowującej 10-lecie Mazdy w Polsce miała miejsce premiera nowej Mazdy 3, która rozpoczyna nową erę w historii marki. Mazda 3 jest pierwszym modelem nowej generacji, która pod wieloma względami przybliża markę do urzeczywistnienia wizji zbliżenia się do segmentu.
„Pierwszą dekadę działalności Mazda Motor Poland zamykamy z poczuciem satysfakcji i spełnienia, świadomi wyzwań, które czekają na nas w przyszłości. Świętujemy nasz jubileusz w gronie wszystkich dealerów, partnerów serwisowych, handlowych i przedstawicieli mediów, podczas wyjątkowego wieczoru w Centrum Konesera w Warszawie. Z dumą prezentujemy naszym gościom, jako pierwszym w Europie, Nową Mazdę 3. Dla nas rozpoczyna się nowa dekada, a przed marką – nowa era. Nie możemy się już doczekać, kiedy pierwsze egzemplarze Nowej Mazdy 3 pojawią się w salonach, by zabrać naszych klientów w kolejną ekscytującą podróż”
– podkreśla Łukasz Paździor.

i
SUV-y rządzą światem
W roku 10. jubileuszu na polskim rynku najpopularniejszym modelem marki są SUV-y – modele CX-3 i CX-5, które w tym roku wysunęły się na czoło sprzedaży. Łącznie z ponad 50% udziałem w portfolio sprzedaży tuż przed Mazdą 6, potwierdzają ewolucję marki w kierunku klasy premium.
Kolor ma znaczenie
Najchętniej wybieranym kolorem we wszystkich modelach Mazdy w Polsce jest Soul Red i Soul Red Crystal. W 2018 r. aż 35% nabywców Mazdy 6 i 53% klientów Mazdy MX-5 wybrało ten kolor nadwozia.