Pokaz przedpremierowy
Dzięki zaproszeniu od Mazda Motor Polska nasza redakcja miała okazję wziąć udział w prezentacji nowej "trójki", która odbyła się pod mostem stołecznym Świętokrzyskim. To właśnie w tym miejscu, w sąsiedztwie nadwiślańskich plaży, została ustawiona scena koncertowa, czy namiot dla VIP-ów. Imprezę poprowadził jak zawsze niezawodny Marcin Prokop, a gwiazdą wieczoru (oczywiście poza najmłodszym dzieckiem japońskiej marki) był zespół Enej. Dodatkową atrakcją zaserwowaną przez organizatorów była samochodowa parada na ulicach stolicy, w której udział wzięło kilka modeli Mazdy, z wyprawowymi egzemplarzami numeru 3 na czele. Ekspedycja, której początek znajdował się w fabryce Mazdy w Japonii przemierzyła klika krajów. Ta nietypowa kampania reklamowa miała dowieść, że "trójka" jest dopracowana w każdym szczególe i z godnością znosi trudy dróg, nawet tak beznadziejnych, jak w odległych zakamarkach Rosji. Przy okazji warszawiacy mogli na żywo zobaczyć auto, jeszcze przed oficjalnym debiutem we Frankfurcie.
>>> Mazda 6 Sport Kombi 2.0 SKYACTIV-G - TEST stylowej japonki od SuperAuto24.pl <<<
Nadwozie nowej Mazdy 3 mierzy 4465 mm długości, 1795 mm szerokości oraz 1450 mm wysokości, a rozstaw osi to równe 2700 mm. Zostało ono zaprojektowane w stylu "Kodo", który jest teraz obecny niemal w całej gamie modelowej japońskiego producenta. Z przodu uwagę zwraca duży wlot powietrza z chromowaną listwą oraz agresywnie stylizowane światła. Tylna części karoserii również została utrzymana w podobnym charakterze, dzięki czemu całościowo Mazda 3 prezentuje się zadziornie i dynamicznie. Egzemplarz, który wziął udział w prezentacji, został pokryty pięknym lakierem w kolorze czerwieni, mieniącym się różnymi odcieniami w zależności od kąta padania światła.
Co pod maską
W Polsce nabywcy mogą wybierać spośród trzech silników benzynowych: 1.5 SKYACTIV-G (100 KM/150 Nm), 2.0 SKYACTIV-G (120 KM/210 Nm) oraz 2.0 SKYACTIV-G (165 KM/210 Nm). Napęd jest przekazywany na koła przednie za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów lub 6-biegowej przekładni automatycznej (tylko dla jednostki 2.0 SKYACTIV-G 120 KM). Wszystkie motory spełniają normy emisji spalin Euro V oraz posiadają seryjnie system i-stop, który automatycznie wyłącza silnik podczas postoju, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Dobre wyposażenie
Przyszli nabywcy mogą zdecydować się na jeden z czterech wariantów wyposażenia wnętrza: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY oraz SkyPASSION. Już w bazowym wariancie w standardzie otrzymujemy m.in. ABS, układ stabilizacji toru jazdy DSC, 6 poduszek powietrznych, asystenta podjazdu na wzniesienia HLA, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, klimatyzację manualną oraz kierunkowskazy boczne wbudowane w lusterka. W bogatszych odmianach otrzymujemy ponad to m.in. SCBS (system automatycznego hamowania, zapobiegający kolizjom przy niskich prędkościach), światła przeciwmgielne, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny HMI, tempomat, podgrzewane przednie fotele, tylne i przednie czujniki parkowania, wyświetlacz Head-up oraz skórzaną kierownicę.
Polski cennik
SILNIK/WERSJA | SkyGO | SkyMOTION | SkyENERGY | SkyPASSION |
1.5 SKYACTIV-G (100 KM) 6M |
62 900 zł |
67 900 zł |
70 900 zł |
- |
2.0 SKYACTIV-G (120 KM) 6M |
- | 69 900 zł |
72 900 zł |
- |
2.0 SKYACTIV-G (120 KM) 6A |
- | 77 900 zł |
80 900 zł |
- |
2.0 SKYACTIV-G (165 KM) 6M |
- | 74 400 zł |
77 400 zł |
87 900 zł |
.
WIDEO - prezentacja nowej Mazdy 3 w Warszawie
/źródło wideo: x-news/