Nadwozie "trójki" sedan mierzy 4585 mm długości, 1795 mm szerokości oraz 1450 mm wysokości, a rozstaw osi to równe 2700 mm. Zostało ono zaprojektowane w stylu "Kodo" - z przodu uwagę zwraca duży wlot powietrza z chromowaną listwą oraz agresywnie stylizowane światła. Tylna części karoserii również została utrzymana w podobnym charakterze, dzięki czemu całościowo Mazda 3 prezentuje się zadziornie i dynamicznie.
SILNIKI
W Polsce nabywcy wersji sedna mogą wybierać spośród dwóch silników benzynowych: 1.5 SKYACTIV-G (100 KM/150 Nm) oraz 2.0 SKYACTIV-G (120 KM/210 Nm) oraz 2.0 SKYACTIV-G (165 KM/210 Nm). Napęd jest przekazywany na koła przednie za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów lub 6-biegowej przekładni automatycznej (tylko dla jednostki 2.0 SKYACTIV-G 120 KM). Wszystkie motory spełniają normy emisji spalin Euro V oraz posiadają seryjnie system i-stop, który automatycznie wyłącza silnik podczas postoju, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa.
WYPOSAŻENIE
Przyszli nabywcy mogą zdecydować się na jeden z dwóch wariantów wyposażenia wnętrza: SkyMOTION i SkyENERGY. Już w bazowym wariancie w standardzie otrzymujemy m.in. ABS, układ stabilizacji toru jazdy DSC, 6 poduszek powietrznych, asystenta podjazdu na wzniesienia HLA, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny HMI, tempomat, światła przeciwmgielne, SCBS (system automatycznego hamowania, zapobiegający kolizjom przy niskich prędkościach) oraz kierunkowskazy boczne wbudowane w lusterka. W bogatszych odmianach otrzymujemy ponad to m.in. podgrzewane przednie fotele, tylne czujniki parkowania, czujnik zmierzchu i deszczu oraz przyciemniane tylne szyby.
CENA W POLSCE
SILNIK/WERSJA | SkyMOTION | SkyENERGY |
1.5 SKYACTIV-G (100 KM) 6M |
67 900 zł |
70 900 zł |
2.0 SKYACTIV-G (120 KM) 6M |
69 900 zł |
72 900 zł |
2.0 SKYACTIV-G (120 KM) 6A |
77 900 zł |
80 900 zł |