Mazda 6 to drugi przedstawiciel nowej generacji samochodów po SUV-ie CX-5. Nowa szóstka tak samo wykorzystuje pełen zakres technologii SKYACTIV oraz motyw designu "KODO - Dusza Ruchu", a przy tym oferuje wyjątkowe właściwości ekologiczne. Mazda 6 to produkcyjna wersja koncepcyjnego modelu Takeri, który był prezentowany przez Mazdę w grudniu 2011 roku w Tokio. Auto na rynkach międzynarodowych pojawi się już pod koniec 2012 roku.
Mazda 6 - silniki
Z okazji salonu w Moskwie, na razie tylko wiadomo jakie jednostki napędowe znajdą się w rosyjskich wersjach szóstek. Będzie to SKYACTIV-G 2.0 – czyli 2-litrowy silnik benzynowy rozwijający moc 150 KM i 210 Nm, dostępny z 6-biegową przekładnią manualna oraz 6-stopniowym automatem. Ten sam motor będzie dostępny w późniejszym terminie dodatkowo w wersji 165-konnej. Kolejny motor to SKYACTIV-G 2.5 – silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra generujący 192 KM i 256 Nm, dostępny tylko z 6-biegową przekładnią automatyczną.
Samochód został wyposażony w system i-stop, który wyłącza silnik podczas postoju, a także w układ odzyskiwania energii podczas hamowania i-ELOOP. Te rozwiązania mają obniżyć zużycie paliwa. Energia magazynowana w kondensatorze ma być wykorzystana do zasilania elektrycznych urządzeń pokładowych.
Nowością będzie szereg zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, takich jak: system kontroli świateł drogowych (HBC), adaptacyjne przednie światła (AFS), wspomaganie ruszania na wzniesieniu (HLA), sygnalizacja awaryjnego hamowania (ESS), system monitoringu strefy za samochodem (RVM), system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS), czy system automatycznego hamowania (SCBS).
Mazda 6 - wymiary
Limuzyna mierzy 4865 mm długości, 1840 mm szerokości i 1450 mm wysokości. Rozstaw osi pojazdu to 2830 mm. Auto wewnątrza będzie dużo przestronniejsze od poprzedniego modelu, co ma być przede wszystkim odczuwalne na tylnej kanapie. Pojemność bagażnika jest całkiem spora - szacunkowo kufer pomieści 483 litry. Struktura nadwozia SKYACTIV charakteryzuje się zastosowaniem lekkiej stali o wyjątkowo wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, przy jednoczesnym podwyższeniu odporności na skręcanie o około 30%. Dzięki temu sedan ma wyróżniać się niedużą masą - w zależności od wersji silnikowej waga będzie się wahać w granicach 1340-1410 kg.