rodzina Audi S TDI

i

Autor: Audi rodzina Audi S TDI

Nowa rodzina Audi S TDI. Dlaczego pod maską znajdziemy już tylko diesle?

2019-05-28 9:07

Nowe modele Audi oznaczone symbolem S, będą napędzane silnikami diesla. Audi tłumaczy dlaczego wybór padł na 6-cylindrowe TDI wspomagane miękką hybrydą.

Jeśli chcesz mieć piekielnie szybkie kombi, sprawa jest prosta. Audi RS6 od jakiegoś czasu jest sprawdzonym wyborem w segmencie. Jeśli chcesz mieć nieco mniej szalone auto na co dzień, którym wciąż "łykniesz" na drodze z łatwością większość aut nawet na niemieckiej autostradzie, wybierasz S6 lub jakikolwiek inny model z serii S.

Przeczytaj także: TEST, OPINIA - Audi A1 Sportback S line 30 TFSI S tronic: efektowne i drogie

Kompromis. Choć nie brzmi to szczególnie seksownie, to nie ma co ukrywać, że Audi oznaczone literą S stanowią swojego rodzaju kompromis między wygodą na co dzień, a osiągami. Nie żeby RS-ami nie dało się wygodnie poruszać w trasie, ale z pewnością ciężko zachować przy tym jakkolwiek rozsądne zużycie paliwa.

Audi S TDI

i

Autor: Audi Audi S TDI

Właśnie dlatego Audi stawia na diesle w modelach S4, S5, S6, S7 i SQ5. Dobra wiadomość? Są to 6-cylindrowe silniki i to z 48-woltową instalacją - miękkie hybrydy. Zła wiadomość? Audi nie daje nam wyboru. W Europie nie kupimy już "eski" napędzanej silnikiem benzynowym, czyt. nie pokręcimy jej wyżej niż do 5000 obrotów na minutę i nie posłuchamy jak wydech drze się przy pełnym obciążeniu.

Pisaliśmy: Audi S5 Coupe i S5 Sportback z mocnym dieslem

Ale może nie o to chodzi? Nie od dziś wiadomo, że kierunkiem rozwoju kolejnych generacji aut kierują wymagania klientów i obowiązujące na daną chwilę prawo. W przypadku "strategii" S TDI może chodzić o oba te czynniki.

Audi S TDI

i

Autor: Audi Audi S TDI

A klienci na "eski" chcą mieć auto wygodne i szybkie - niekoniecznie szybkie i strzelające z wydechu. Wszystko wskazuje na to, że z nowej generacji Audi S będą zadowoleni, bo 700 Nm momentu obrotowego oraz moc sięgająca 349 KM zapewnią co najmniej przyzwoite wrażenia z jazdy. Miękka hybryda ma sprawić, że usportowione modele marki z Inglostadt będą reagować na gaz jeszcze szybciej i zużywać mniej paliwa. Dość powiedzieć, że między 55 a 160 km/h, auto może "żeglować" przez 40 sekund z wyłączonym silnikiem. Efekt? Audi zapewnia, że zużycie paliwa w realnych warunkach, spadnie w modelach S nawet o 0,4 l/100 km.

Dwie nowości: Debiutuje nowe Audi S6 Limousine i S6 Avant

Czas na konkrety - dla nowego S6 Limousine zasięg w trasie (z opcjonalnym bakiem zwiększonym do pojemności 73 litrów) ma wynieść 1170 km. Start-stop wyłączy silnik już przy 22 km/h. Przy hamowaniu, moc rekuperacji ma wynieść do 8 kW. A gdzie w tym wszystkim są emocje? To nie jest najważniejsze. W Audi, efektywność i zaawansowana technologia zawsze były stawiane wyżej. Dlatego ciężko się dziwić, że dla Europy nie będzie już modeli "S", a jedynie "S TDI".