W pełni elektryczny SUV czeskiej marki wkracza na rynek! Nowa Skoda Enyaq iV zadebiutowała 1 września bieżącego roku w Pradze i jest najnowszym, bezemisyjnym modelem w rodzinie Skody. Cały projekt ma wiele wspólnego z nadchodzącym Volkswagenem ID.4, ponieważ podobnie jak elektryk z Wolfsburga, Skoda Enyaq iV bazuje na modularnej płycie podłogowej MEB. Oznacza to, że rozmiarami będzie przypominał model Kodiaq. Enyaq iV będzie dostępny zarówno z napędem na tylną oś, jak i napędem na wszystkie koła.
Sprawdź: Skoda ENYAQ iV zbliża się wielkimi krokami! To pierwszy SUV marki z napędem elektrycznym
Skoda Enyaq iV - wersje silnikowe
Game modelową otworzy wersja Enyaq iV 50 z silnikiem elektrycznym znajdującym się na tylnej osi. Podstawowy wariant będzie dysponował mocą 148 KM i 220 Nm, a bateria o pojemności 52 kWh pozwoli pokonać na jednym ładowaniu nawet 340 kilometrów. Poziom wyżej znajdzie się Enyaq iV 60, czyli wersja z jednym silnikiem elektrycznym o mocy 179 KM i 310 Nm i większą baterią. W tym wypadku akumulatory o pojemności 58 kWh pozwolą pokonać do 390 kilometrów. Jeszcze wyżej pojawi się Enyaq iV 80, czyli topowa odmiana z napędem na tylną oś, generująca moc 204 KM i 310 Nm. Wariant z tym oznaczeniem będzie dyspował gigantycznym akumulatorem o pojemności 77 kWh i zasięgiem do 510 kilometrów.
Zobacz: Tego jeszcze w Skodzie nie było - elektryczna Skoda Enyaq iV odsłania wnętrze
Osoby zainteresowane wersjami z napędem na wszystkie koła będą musiały poczekać na wersje Enyaq iV 80X o mocy 265 KM & 425 Nm lub Enyaq iV RS o mocy 306 KM i 460 Nm. Topowy, usportowiony wariant rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wyniesie 180 km/h. Obydwie wyżej wymienione wersje będą w stanie pokonać na jednym ładowaniu do 460 kilometrów.
Wersja | Bateria | Moc | 0-100 km/h | Zasięg |
---|---|---|---|---|
Enyaq iV 50 | 52 kWh | 148 KM & 220 Nm | 11,4 s | 340 km |
Enyaq iV 60 | 58 kWh | 179 KM & 310 Nm | 8,7 s | 390 km |
Enyaq iV 80 | 77 kWh | 204 KM & 310 Nm | 8,5 s | 510 km |
Enyaq iV 80X | 77 kWh | 265 KM & 425 Nm | 6,9 s | 460 km |
Enyaq iV RS | 77 kWh | 306 KM & 460 Nm | 6,2 s | 460 km |
Jak na SUV-a przystało
Nadwozie Skody Enyaq iV mocno nawiązuje do aktualnego języka stylistycznego Skody. Świadczy o tym przede wszystkim groźne spojrzenie, duży i szeroki grill, charakterystyczne przetłoczenia na masce i profilu auta, a także ostro zakończony pas tylny z trójwymiarowymi lampami. Trudno też pomylić to auto z innym modelem, ponieważ na potężnej klapie bagażnika widnieje wielki napis "S K O D A". Przyjemnym "smaczkiem" jest także LED-owa listwa na pasie przednim, czy podświetlony grill.
Przeczytaj także: Elektryczna Skoda Enyaq iV nadchodzi. Napęd na tył, imponująca moc i do 500 km zasięgu!
Skoda Enyaq iV mierzy 4648 mm długości, 1877 mm szerokości i 1618 mm wysokości, natomiast rozstaw osi wynosi tu 2765 mm. Bagażnik pomieści nie jedną walizkę, bowiem kufer oferuje aż 585 litrów przestrzeni załadunkowej.
Kokpit pełen nowości
W kabinie Skody Enyaq iV znajdziemy cyfrowe wskaźniki, gigantyczny ekran systemu multimedialnego (13") oraz przejrzysty i czytelny wyświetlacz Head-Up. Ponieważ Enyaq iV rozmiarami przypomina model Kodiaq, miejsca nie zabraknie ani z przodu, ani z tyłu. Na wyposażeniu znajdzie się też kilka gniazd ładowania (USB-C) oraz indukcyjna ładowarka. Wnętrze będzie wykończone z wysokiej jakości materiałów i miękkich plastików.
Wart swojej ceny?
Jeżeli wierzyć przedstawicielom marki, ceny Skody Enyaq iV wystartują w Niemczech od ok. 35 tys euro (ok 155 tys. zł). Produkcja nowego modelu ruszy lada moment w fabryce w Mladá Boleslav, co oznacza, że pierwsze egzemplarze wyruszą na drogi wiosną przyszłego roku. Producent deklaruje, że w ciągu jednej doby jest w stanie wyprodukować od 250 do 350 egzemplarzy.