Decydujący się na zakup nowej Skody Fabii ma do wyboru jeden z sześciu silników. Wszystkie są wyposażone w system Start&Stop pozwalający na obniżenie zużycia paliwa. Podstawowym benzyniakiem jest 1.0 MPI 60 KM, następnie mocniejszy 1.0 MPI 75 KM i dwie wersje 1.2 TSI: 90 KM i 110 KM. Decydujący się na diesle mogą wybrać między 1.4 TDI 90 KM a 1.4 TDI 105 KM. Ważną kwestią jest przeniesienie napędu. W wersji 1.4 TDI 90 KM DSG będzie seryjna, a w 1.2 TSI 110 KM za dopłatą. Reszta silników współpracuje z manualnymi skrzyniami biegów.
Producent podzielił ofertę wyposażeniową Skody Fabii na trzy wersje: Active, Ambition i Style. Już pierwszy stopień jest bogato wyposażony. 6 poduszek powietrznych, ABS, ASR, ESP, XDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), centralny zamek, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne i instalację radiową z 4 głośnikami.
Przeczytaj też: TEST Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI DSG: praktyczny hatchback za przyzwoitą kasę
Druga wersja Ambition dorzuca dodatkowo z standardzie manualną klimatyzację, radio Swing z 5-calowym ekranem dotykowym i wejściami SD/USB, komputer pokładowy, zdalnie sterowany centralny zamek z dwoma składanymi kluczykami, 15-calowe felgi stalowe czy światła przeciwmgielne.
Najbogatsza odmiana Style zawiera: skórzaną kierownicę z wielofunkcyjnymi przyciskami, 15-calowe felgi ze stopów lekkich, reflektory projektowe ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, bezkluczykowy dostęp z przyciskiem Start&Stop, czy system Front Assist czuwający nad zachowaniem prawidłowej odległości od poprzedzającego samochodu.
Zobacz też: TEST Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4: eleganckie kombi za spore pieniądze
Dodatkowo producent oferuje atrakcyjne pakiety wyposażenia dodatkowego. Do podstawowej wersji Active za 700 zł można dokupić manualną klimatyzację. Za 2100 zł do wersji Ambition można dokupić dwa pakiety składające się m.in. z 15-calowych felg aluminiowych, czujników parkowania z tyłu, czujnika zmierzchu wielofunkcyjnej kierownicy, radia SWING z Bluetooth czy 2 dodatkowymi głośnikami. Za 400 zł w najbogatszej odmianie Style otrzymamy dodatkowo m.in. podgrzewane fotele z przodu tempomat czy automatyczną klimatyzację.
Nowa Skoda Fabia - polski CENNIK
silnik | skrzynia biegów | ACTIVE | AMBITION | STYLE |
1.0 MPI 60 KM | manualna | 39 380 zł |
42 680 zł |
48 630 zł |
1.0 MPI 75 KM | manualna | 41 380 zł |
44 680 zł |
50 630 zł |
1.2 TSI 90 KM | manualna | 43 880 zł |
47 180 zł | 53 130 zł |
1.2 TSI 110 KM | manualna | 45 880 zł |
49 180 zł | 55 130 zł |
1.2 TSI 110 KM DSG | dwusprzęgłowa |
50 880 zł |
54 180 zł | 60 130 zł |
1.4 TDI 90 KM DSG |
dwusprzęgłowa |
- | - | 68 630 zł |
1.4 TDI 105 KM |
manualna | - | 60 680 zł |
66 630 zł |