W samochodzie dostępne będą cztery nowoczesne silniki benzynowe TSI, a także cztery jednostki wysokoprężne TDI. Motory mogą współpracować zarówno z manualnymi skrzyniami biegów, jak i z automatycznymi przekładniami DSG.
Marka SKODA stawiając na ekologię, w ofercie Octavii proponuje m.in. 110-konny model GreenLine 1.6 TDI, który według producenta ma spalać około 3,4 l paliwa na 100 km i emitować 89 g/km CO2. W późniejszym terminie spodziewana jest dodatkowo wersja zasilana gazem, a także topowa sportowa odmiana Octavia RS.
>>> Skoda Octavia III - INFORMACJE + ZDJĘCIA z prezentacji auta <<<
Silniki benzynowe
Motory TSI to czterocylindrowe układy posiadające bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Należą do opracowanego siłami Grupy Volkswagen programu EA211. Wyznaczają według koncernu nowe standardy w zakresie efektywności, lekkiej konstrukcji oraz siły ciągu.
1.2 TSI (86 KM, 160 Nm) - skrzynia 5M
1.2 TSI Green tec (105 KM, 175 Nm) - skrzynia 6M lub DSG
1.4 TSI Green tec (140 KM, 250 Nm) - skrzynia 6M lub DSG
1.8 TSI Green tec (180 KM, 250 Nm) - skrzynia DSG
Silniki wysokoprężne
Czterocylindrowe silniki wysokoprężne TDI z układem Common Rail posiadają turbodoładowanie. Należące do nowego programu EA288 jednostki napędowe, w porównaniu z motorami wysokoprężnymi poprzedniej generacji odznaczają się zmniejszonym średnim zużyciem paliwa nawet do 0,8 l/100 km.
1.6 TDI (90 KM, 250 Nm) - skrzynia 5M
1.6 TDI Green tec (105 KM, 250 Nm) - skrzynia 5M lub DSG
1.6 TDI GreenLine (110 KM) - skrzynia 6M
2.0 TDI Green tec (150 KM, 320 Nm) - skrzynia 6M lub DSG