Nowa Skoda Octavia już opuszcza linię produkcyjną fabryki w Mlada Boleslav i jest wprowadzana na rynki kolejnych krajów. Model ten, który po debiucie w 1996 roku doczekał już czwartej generacji, rozpoczyna także pisanie kolejnego etapu swojej historii w Polsce.
Nowa Octavia ma atrakcyjnie zaprojektowane nadwozie i legitymuje się doskonałymi własnościami aerodynamicznymi. Auto w wersji 5-drzwiowej ma współczynnik oporu czołowego (cd) od 0,24, a wersja kombi od 0,26. Pojazd ten zalicza się więc aktualnie do najbardziej aerodynamicznych samochodów osobowych na świecie. Poprawa parametrów aerodynamicznych przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2.
Nowa Octavia jest pierwszą Skodą, w której zastosowano technologię „shift by wire” do sterowania automatyczną skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już mechanicznie połączona ze skrzynią biegów, ale przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. Zamiast dźwigni DSG w konsoli środkowej umieszczono nowy moduł sterowania z małym przełącznikiem kołyskowym do wyboru trybu jazdy.
Kilka jednostek do wyboru
Na początku przygotowanej oferty sprzedażowej klienci mogą wybierać spośród tradycyjnych silników spalinowych z rodziny TDI (2.0 115 KM i 2.0 150 KM) oraz TSI (1.0 TSI 110 KM i 1.5 TSI 150 KM) o zwiększonej wydajności. Układ miękkiej hybrydy zastosowano w odmianach 1.0 TSI oraz 1.5 TSI. W technologii miękkiej hybrydy wykorzystywany jest rozrusznik 48 V napędzany paskiem oraz akumulator 48 V. System umożliwia „żeglowanie” przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy.
Porównaliśmy: Skoda Octavia RS Challenge kontra Peugeot 308 GTi. Te hot-hatche wkrótce znikną z rynku
Oprócz silników wysokoprężnych i benzynowych pojawi się hybryda typu plug-in w modeli Octavia iV. Za napęd w tym samochodzie odpowiada benzynowy motor 1.4 TSI połączony z silnikiem elektrycznym w dwóch wariantach mocy. Początkowo zostanie wprowadzona wersja obejmująca model o łącznej mocy 150 kW (204 KM). W późniejszym czasie zostanie poszerzona ona o wersję o mocy 180 kW (245 KM).
Wyposażenie
Skoda Octavia czwartej generacji na początku będzie w Polsce oferowana od wersji wyposażenia Ambition. Auto w tej odmianie startuje od 150-konnego silnika benzynowego o pojemności 1.5 litra, połączonego z manualną skrzynią 6-biegową. Standard wyposażenia Ambition zawiera m.in.: oświetlenie w technologii LED-owej z przodu i z tyłu, dynamiczne kierunkowskazy z tyłu, klimatyzację automatyczną, wirtualny zestaw wskaźników, 8 głośników, Radio SWING z ekranem 8,25’’, 2 gniazda USB-C, 2-ramienna kierownica multifunkcyjna, podłokietnik z przodu, czujniki parkowania z tyłu, czujnik deszczu i zmierzchu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne z czujnikiem wilgotności, kamerę cofania, tempomat z ogranicznikiem, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem i system bezkluczykowego uruchamiania silnika, 17-calowe alufelgi, bogaty pakiet systemów wsparcia kierowcy.
Pełna specyfikacja wyposażenia znajduje się do pobrania w linku:
KLIKNIJ i POBIERZ Skoda Octavia 2020 - cennik i wyposażenie PDF
Skoda Octavia - cennik 2020
* Wersja Active oraz silnik 1.0 TSI dostępne w późniejszym terminie
silnik/wersja | ACTIVE | AMBITION | STYLE |
---|---|---|---|
1.0 TSI 110 KM MT6 | 82 200 zł* | - | - |
1.5 TSI ACT 150 KM MT6 | - | 94 750 zł | 104 700 zł |
2.0 TDI 115 KM MT6 | - | 102 200 zł | - |
2.0 TDI 150 KM 7AT | - | 116 100 zł | 126 050 zł |
Skoda Octavia Combi - cennik 2020
* Wersja Active oraz silnik 1.0 TSI dostępne w późniejszym terminie
silnik/wersja | ACTIVE | AMBITION | STYLE |
---|---|---|---|
1.0 TSI 110 KM MT6 | 86 200 zł* | - | - |
1.5 TSI ACT 150 KM MT6 | - | 98 750 zł | 108 700 zł |
2.0 TDI 115 KM MT6 | - | 106 200 zł | - |
2.0 TDI 150 KM 7AT | - | 120 100 zł | 130 050 zł |