Pierwsza Skoda Octavia RS zadebiutowała blisko 19 lat temu. Wówczas pod maską usportowionego wariantu pracowała turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,8-litra, która generowała 180 KM i 235 Nm momentu obrotowego. W tamtych czasach to było coś, a dzisiaj?
Sprawdź: Skoda Octavia RS będzie miała 200-konnego diesla. Co z napędem na 4 koła?
Dzisiaj samochód o mocy 200 KM wydaje się słusznym standardem, ale w kwestii jednostek napędowych trochę się pozmieniało. Czy tego chcemy, czy nie, silniki elektryczne trafiły już także do usportowionych wariantów popularnych kompaktów tj. Cupra Leon, Golf GTE, czy nowa Octavia RS iV.
Za napęd czeskiego RS'a odpowiada benzynowa jednostka TSI o pojemności 1,4-litra, której łączna moc w połączeniu z silnikiem elektrycznym wynosi 245 KM i 400 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z 6-stopniową przekładnią automatyczną i napędowi na przednią oś, nowa RS iV w trybie sportowym przyśpiesza od 0 do 100 km/h w czasie 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 225 km/h, zaś na samym prądzie pojedziemy co najwyżej 140 km/h.
Bateria, która znalazła się w podłodze sportowego wariantu to litowo-jonowy akumulator o pojemności 13 kWh, który według cyklu WLTP ma pozwolić na pokonanie 60 kilometrów.
(R)asowa (S)ylwetka
Względem cywilnego wariantu RS-ka otrzymała sporo czarnych detali (grill, splitter, spojler, lusterka, listwy okien), LED-owe światła przeciwmgłowe, 18-calowe felgi w standardzie (opcjonalnie 19") oraz czerwone zaciski hamulcowe.
Wewnątrz możemy natomiast liczyć na 3-ramienną sportową kierownicę, łopatki do zmiany biegów, aluminiowe nakładki pedałów, sportowe fotele oraz masę alcantary.
W salonach już niebawem
Wszystko wskazuje na to, że nowa Skoda Octavia RS iV pojawi się w salonach najpóźniej tego lata. Więcej szczegółów apropo cen i dostępnego wyposażenia podamy tak szybko, jak zrobi to polski importer.