Skoda Octavia RS po raz pierwszy zaoferuje klientom trzy różnie jednostki napędowe. Najszybsza wersja kompaktowego hot-hatcha z Czech będzie napędzana tradycyjnym benzynowym motorem 2.0 TSI o mocy 245 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor ten będzie łączony do wyboru z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegowym DSG. W wersji z automatem pierwsze 100 km/h będzie pojawiać się w 6,7 sekundy od startu. To oznacza czas aż o 0,6 sekundy szybszy w stosunku do wersji hybrydowej. Tylko w tradycyjnej benzynowej odmianie układ przeniesienia napędu zawiera na przedniej osi „szperę” (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu). Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Testowaliśmy: Nowa Skoda Octavia IV jest lepsza od VW Golfa VIII? Ktoś na tym straci, ale nie będzie to klient - TEST, OPINIA
W hybrydzie pod maską umieszczony został silnik 1.4 TSI, którego łączna moc w połączeniu z silnikiem elektrycznym wynosi 245 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Za sprawą 6-stopniowej przekładni automatycznej i napędowi na przednią oś, Octavia RS iV w trybie sportowym przyśpiesza od 0 do 100 km/h w czasie 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 225 km/h, zaś na samym prądzie uda się pojechać z szybkością do 140 km/h. Bateria, która znalazła się w podłodze sportowego wariantu to litowo-jonowy akumulator o pojemności 13 kWh, który według cyklu WLTP ma pozwolić na pokonanie 60 kilometrów.
Octavia RS z silnikiem 2.0 TDI rozwija moc 200 KM i 400 Nm (w trzeciej generacji diesel oferował moc 184 KM i 380 Nm). Jednostka ta obowiązkowo jest łączona z 7-stopniową przekładnią DSG. Standardowo napęd trafia na przednią oś, a opcjonalnie dla diesla przygotowano napęd 4x4. Tak skonfigurowana Octavia RS 2.0 TDI z napędem 4x4 pozwoli na osiągnięcie pierwszej „setki" w 6,8 sekundy i rozpędzi się do 243 km/h.
Skoda Octavia RS w każdej wersji silnikowej będzie wyposażona w progresywny układ kierowniczy i sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm w stosunku do standardowych Octavii. Elektronicznie regulowane zawieszenie (Dynamic Chassis Control) będzie dostępne opcjonalnie. Standardowe obręcze kół liczą 18”, a opcjonalne 19”. Cyfrowy zestaw wskaźników i większy ekran multimediów oraz sportowe siedzenia to standard. Poza tym charakterystyczne dla odmiany RS są bardziej agresywnie wystylizowane zderzaki, podwójne końcówki wydechu i tylny spojler. Auto trafi do salonów w dwóch wersjach nadwozia - liftback i kombi.