Najnowsze wcielenie Octavii RS występuje podobnie jak model bazowy, zarówno w odmianie nadwozia liftback, jak praktyczniejszym kombi. Każdy z tych wariantów można zestawić z silnikiem benzynowym TSI lub wysokoprężnym TDI. Jednostki te są mocniejsze niż motory zastosowane u poprzedniczki i według producenta zużywają mniej paliwa. Motory to znane układy z najnowszego z Golfa 7 GTI. Benzynowy 2.0 TSI o mocy 220 KM (162kW), pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 248 km/h. Wysokoprężny wariant 2.0 TDI dostarcza natomiast 184 KM (135 kW). Pierwsza setka pojawia się na liczniku w 8,1 s, a maksymalna szybkość to 232 km/h. Podstawową skrzynią jest sześciobiegowa przekładnia manualna (w opcji dwusprzęgłowy automat DSG - cena 8 000 zł), tak samo jak montowany standardowo system Start-Stop z odzyskiwaniem energii z hamowania.
Elektroniczny dyferencjał XDS razem z odpowiednio skalibrowaną kontrolą trakcji umożliwiają efektywne przełożenie mocy na asfalt. Wprost nieograniczony zapas przyczepności zapewnia obniżone zawieszenie, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowy zestaw z tyłu. W trosce o jak największą precyzję prowadzenia i szybsze reakcje na komendy kierowcy, konstruktorzy zastosowali innowacyjny układ kierowniczy o zmiennej geometrii.
>>> Skoda Octavia Combi III: Cena w Polsce startuje od 63 500 zł - ZDJĘCIA <<<
Pod względem stylistycznym postawiono na większą zadziorność. Z przodu zmieniono całkowicie zderzak z większymi wlotami powietrza, wypełnionymi siatką o strukturze plastra miodu. Uzupełnieniem są seryjne biksenonowe reflektory i na nowo wymodelowane światła przeciwmgielne. Z tyłu znalazł się wyrazisty czarny dyfuzor, z odważnymi trapezoidalnymi końcówki podwójnego układu wydechowego. Klapę bagażnika uzupełniono spoilerem, a nadkola wypełniono sportowymi wzorami obręczy ze stopów lekkich. Zmiany nie ograniczyły się tylko do poprawionego designu sylwetki. Podróżujący w kabinie zasiądą w innych, lepiej wyprofilowanych na boki fotelach, trójramienna kierownica otrzymała nieco inny kształt, tak samo jak drążek zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego. Sportowymi akcentami są także specjalne nakładki na pedały i progi ze stali nierdzewnej, jak też wszechobecne logo RS, podkreślające charakter.
CENA w POLSCE
Skoda Octavia RS Liftback
silnik | skrzynia biegów | cena |
2.0 TSI 220 KM | manualna 6 biegów | 104 100 zł |
2.0 TDI 184 KM | zautomatyzowana DSG 6 biegów | 112 100 zł |
2.0 TSI 220 KM | manualna 6 biegów | 105 600 zł |
2.0 TDI 184 KM | zautomatyzowana DSG 6 biegów | 113 600 zł |
.
Skoda Octavia RS Combi
silnik |
skrzynia biegów |
cena |
2.0 TSI 220 KM |
manualna 6 biegów |
108 300 zł |
2.0 TDI 184 KM |
zautomatyzowana DSG 6 biegów |
116 300 zł |
2.0 TSI 220 KM | manualna 6 biegów | 109 800 zł |
2.0 TDI 184 KM | zautomatyzowana DSG 6 biegów | 117 800 zł |
.